- Wyniki osiągnięte przez Banku BGŻ BNP Paribas w 2016 r. należy ocenić pozytywnie, szczególnie w obliczu niełatwego roku, pełnego wyzwań zarówno wewnętrznych, jak i zewnętrznych. Wpływ na całą branżę miało wprowadzenie podatku od aktywów finansowych i tempo rozwoju gospodarki. W naszym przypadku, doszły do tego koszty integracji i fuzji Banku BGŻ, BNP Paribas Banku Polska oraz Sygma Banku Polska. W tych warunkach możemy być zadowoleni z osiągniętych wyników. Dynamika kredytów była podobna do poziomów osiągniętych przez rynek, natomiast w obszarze depozytów odnotowaliśmy wzrost istotnie wyższy niż rynek – mówi Tomasz Bogus, Prezes Zarządu Banku BGŻ BNP Paribas.
Zgodnie z ogłoszoną w kwietniu ub. roku strategią Bank BGŻ BNP Paribas stopniowo zwiększa wynik z działalności bankowej i poprawia efektywność, obniżając wskaźnik kosztów do dochodów. Poprawia również rentowność kapitału własnego (ROE).
– 2016 r. był rokiem udanej integracji. Na tym skupiona była nasza uwaga i to w dużej części pochłaniało naszą energię. Teraz czas, by skupić się na dalszym rozwoju Banku i umocnieniu naszej pozycji na rynku. Rok 2017 będzie stał pod znakiem kontynuacji realizacji strategii. Stawiamy na większą cyfryzację produktów i mobilność naszych usług, w tym roku planujemy m.in. nową aplikację mobilną. Plany digitalizacji obejmują również usprawnienie procesów wewnętrznych, co przełoży się na sprawniejszą i bardziej wydajną działalność Grupy. – dodaje Tomasz Bogus.
Na koniec 2016 r. wartość portfela kredytów i pożyczek brutto wyniosła 58,1 mld zł, co oznacza wzrost o 5,1% w stosunku do stanu na koniec grudnia 2015 r. Z kolei wolumen depozytów klientów na koniec 2016 r. wynosił 53,1 mld zł i wzrósł o 20% r/r. Przyrost ten był wynikiem skutecznej akwizycji w sektorze klientów korporacyjnych oraz utrzymywania konkurencyjnego poziomu oprocentowania dla klientów detalicznych.
Wynik z tytułu odsetek wypracowany w 2016 r. wyniósł 1,83 mld zł, co oznacza wzrost o 28,4% r/r.
Wynik z tytułu opłat i prowizji w 2016 r. wyniósł 493,22 mln zł (wzrost o 16,7% r/r). Wzrost przychodów prowizyjnych, wynikający głównie z przejęcia bazy klientowskiej BNP Paribas Banku Polska oraz Sygma Banku Polska, został odnotowany w prawie wszystkich kategoriach prowizyjnych.
Czytaj dalej na następnej stronie...