Marża odsetkowa netto wzrosła w ujęciu r/r o 0,2 pkt. proc. do poziomu 2,7%. – Poprawa wynika miedzy innymi z większego udziału wysokomarżowych kredytów konsumpcyjnych w sumie aktywów w rezultacie włączenia Sygma Banku do Grupy Kapitałowej – tłumaczy prezes Tomasz Bogus.
Wynik z tytułu opłat i prowizji za 6 miesięcy 2016 r. wyniósł 244,9 mln zł i był wyższy o 62,3 mln zł r/r (+34,1%). Wzrost przychodów z tytułu opłat i prowizji - głównie w następstwie przejęcia bazy klientowskiej BNP Paribas Banku Polska oraz Sygma Banku Polska - został odnotowany w niemal wszystkich kategoriach prowizyjnych.
Wskaźnik Koszty/Dochody (z wyłączeniem kosztów integracji) poprawił się r/r o 1,8 p.p. i ukształtował się na poziomie 64,6%.
– Na nasze wyniki wpływ miała również transakcja przejęcia Visa Europe Limited przez Visa Inc. Całkowity zysk z tytułu realizacji niniejszej transakcji dla Banku w II kwartale 2016 roku wyniósł 41,8 mln zł – przypomina prezes Bogus.
Od początku roku do końca czerwca wartość netto kredytów i pożyczek udzielonych klientom wzrosła o 2,7% do 53,7 mld zł, zaś depozyty odnotowały w tym okresie wzrost o 11,4% do 51,9 mld zł.
Wynik odpisów z tytułu utraty wartości aktywów finansowych oraz rezerw na zobowiązania warunkowe za I półrocze 2016 roku wyniósł 165,8 mln zł. Zannualizowany koszt ryzyka kredytowego wyniósł w I półroczu 2016 r. 0,63%, osiągając poziom o 0,1 p.b. niższy niż w analogicznym okresie roku ubiegłego.
Łączny współczynnik kapitałowy na koniec czerwca 2016 r. wyniósł 14,56% (wobec zalecanego przez KNF poziomu 13,97%).
Sieć oddziałów Banku BGŻ BNP Paribas na 30 czerwca br. liczyła 487 placówek w całym kraju oraz 140 punktów obsługi klienta (dawny Sygma Bank).
Na koniec czerwca br. Bank BGŻ BNP Paribas obsługiwał 2,66 mln klientów.