Kategorie

Poznaj produkty


Polska na targach World Food Moscow 2013

Międzynarodowe Targi World Food Moscow to cykliczna impreza organizowana w Moskwie od 1992 roku. W tym roku targi odbywały się od 16 do 19 września, a uczestniczyło w nich ponad 1600. wystawców z 70. krajów z całego świata. m.in. z Polski, Francji, Włoch, Hiszpanii, a także Chile, Argentyny, Ekwadoru, RPA i Chin.

Polska na targach World Food Moscow 2013
Gościem 22 edycji World Food Moscow był podsekretarz stanu Tadeusz Nalewajk. Wiceminister otworzył polskie stoisko narodowe zorganizowane w ramach działań Branżowego Programu Promocji Branży Polskich Specjalności Żywnościowych realizowanego przez Agencję Rynku Rolnego. Wiceminister uczestniczył w zorganizowanym wspólnie ze Stowarzyszeniem Rzeźników i Wędliniarzy RP seminarium promującym polskie produkty spożywcze.

- Polską żywność polubili i chętnie ją kupują konsumenci na całym świecie. Świadczą o tym wyniki handlu zagranicznego artykułami rolno-spożywczymi. Za ubiegły rok wartość ich eksportu wyniosła 17,5 mld euro przy dodatnim saldzie wymiany w wysokości około 4,1 mld euro – podkreślił podczas seminarium wiceminister Nalewajk i dodał, że nasze rolnictwo posiada bardzo duży potencjał, podobnie, jak i przetwórstwo rolno-spożywcze. Dzięki temu nasze produkty mają także obok walorów jakościowych i smakowych, także korzystne ceny.

Podczas imprezy zwiedzający mogli podziwiać szeroką paletę polskich produktów oznaczonych znakiem Programu Poznaj Dobra żywność i próbować polskich, regionalnych specjałów.

Przez cztery dni targowe odbywały się cykliczne konferencje poświęcone niemal wszystkim sektorom branży spożywczej.

Wystawa podzielona była na działy tematyczne obejmujące m. in. nabiał, produkty mięsa czerwonego i drobiowego, ryby, owoce i warzywa oraz ich przetwory, a także wyroby piekarnicze i słodycze. Polska oferta eksportowa prezentowana podczas degustacji spotkała się z bardzo dużym zainteresowaniem zgromadzonych przedsiębiorców rosyjskich. Szczególnie dużym zainteresowaniem uczestników cieszyły się: słodycze, produkty mięsne (wędliny), słodycze (czekolady, ciastka, karmelki), przetwory owocowo – warzywne (cydr), herbaty smakowe, kawa i napoje kawowe.

Targi World Food Moscow stwarzają przedsiębiorcom wspaniałą możliwość reklamy swoich produktów, przedstawienia ich pełnego asortymentu, a także zaprezentowania potencjału firmy. Są też doskonałym miejscem do nawiązania nowych, biznesowych kontaktów. Imprezę odwiedziło ponad 30 tys. osób.

World Food Moscow 2013

 


Tagi:
źródło: