Kategorie

Poznaj produkty


| Autor: redakcja12

Polacy coraz rzadziej kupują pieczywo, rzadziej korzystając przy tym ze sklepów tradycyjnych

Z najnowszego raportu GfK dotyczącego rynku pieczywa wynika, iż głównymi powodami ograniczania spożycia pieczywa jest dbanie o właściwą wagę ciała oraz przeświadczenie, iż pieczywo jest produktem wysoko przetworzonym. Kobiety, częściej niż mężczyźni, wskazują również na alergię pokarmową, jako na czynnik decydujący. To główne przyczyny, z powodu których już co trzeci konsument ogranicza spożycie pieczywa.

Polacy coraz rzadziej kupują pieczywo, rzadziej korzystając przy tym ze sklepów tradycyjnych
W raporcie GfK uwzględniono produkty piekarnicze typu chleb, kajzerki, inne bułki (np. sznytka, grahamka, ciabatta), chałki, słodkie bułki i rogale, drożdżówki, bagietki, półbagietki, słone przekąski piekarnicze, ciastka francuskie z nadzieniem, croissanty, pieczywo tostowe, bułki długie (np. paryska, wrocławska), paluchy/paluszki i bułki do hamburgerów i hot-dogów.
 
Co czwarty konsument od czasu do czasu samodzielnie wypieka pieczywo w domu i robi to średnio dwa razy w miesiącu. Najczęściej samodzielnie wypiekanym rodzajem chleba jest chleb żytnio-pszenny. Osoby, które wypiekają chleb w domu robią to głównie ze względów zdrowotnych – uważają, że samodzielnie wypieczony chleb jest zdrowszy (51 proc.), nie zawiera konserwantów (48 proc.), dodatkowo sama czynność daje satysfakcję (48 proc.) i pozwala kontrolować skład (46 proc.).
 
Pomimo tego pieczywo jest kategorią bardzo popularną i często kupowaną. 70 proc. konsumentów deklaruje, iż codziennie lub prawie codziennie kupuje produkty z tej kategorii. Odsetek ten jest najwyższy wśród gospodarstw domowych z dziećmi (80 proc.).
 
Dzieci spożywają pieczywo średnio 17 razy w tygodniu. Niemal 80 proc. dzieci w wieku szkolnym zabiera do szkoły kanapki zrobione w domu, a około 30 proc. zabiera do szkoły bułki, drożdżówki lub pączki.
 
W przypadku każdego segmentu uwzględnionego w analizach zawarte w raporcie informacje różnicują produkty pod kątem tego czy zostały przyniesione do domu, czy też nie. Dla przykładu, w przypadku kajzerek są one kupowane w większej ilości do domu niż spontanicznie, a konsumenci preferują te, które wypiekane są na miejscu.
 
Z wyników zawartych w raporcie wynika, iż w przypadku kajzerek przyniesionych do domu połowa konsumentów nie eksperymentuje – kupuje to, co sprawdzone i wypróbowane. Dość istotnym czynnikiem decydującym o wyborze konkretnego produktu we wszystkich segmentach okazał się fakt czy dany produkt był wypiekany na miejscu, czy dowożony z zewnątrz.
 
W raporcie szczegółowo zostały zaprezentowane powody wyboru danego sklepu przy zakupie pieczywa. W przypadku kajzerek najważniejsza okazała się lokalizacja sklepu, oraz to, czy sklep był „pod drodze”.


Tagi:
źródło: