Piekarnia i cukiernia, które sprzedają
Poza imponującymi pokazami rzemiosła piekarskiego i cukierniczego organizatorzy, w strefie Forum Piekarskiego i Forum Cukierniczego, przygotowali cenne spotkania na temat sposobów rozwiązywania problemów frapujących branżę, ale również będzie mowa o tym jak dostrzegać i wykorzystywać szanse na rozwój słodkiego biznesu. Trener dr Marek Borowiński specjalista od psychologii koloru i Visual Merchandisingu, który od wielu lat zajmuje się szerokim zakresem działań wspomagających sprzedaż jest autorem niniejszych wykładów z marketingu. Pawilon 5A, stoisko nr 46, 48
Nisza, Innowacja i Tradycja
Na targach POLAGRA TECH organizatorzy pomogą piekarzom i cukiernikom znaleźć niszę, a także na nowo odkryć potencjał tradycyjnych technologii w tworzeniu innowacyjnych produktów. W Strefie Niszy, Innowacji i Tradycji będzie można znaleźć inspiracje i skorzystać z bezpłatnych konsultacji. Eksperci odpowiedzą o niestandardowych ścieżkach rozwoju biznesu jak produkcja tradycyjna w oparciu o ekologiczne surowce, wytwarzanie EKOczekolady czy produkcja kuszących smakiem wyrobów bezglutenowych i prozdrowotnych. Pawilon 5A, stoisko 51, 52
Klienci wybierają mój sklep
Konkurencja na rynku ciągle rośnie. Co zatem zrobić, aby przyciągnąć klientów do swojej piekarni lub cukierni? W Strefie Sklepy – aranżacja, wyposażenie, zarządzanie, zlokalizowanej w pawilonie 5, na zwiedzających będą czekały nowości nigdzie wcześniej nie prezentowane! Podczas wykładów na temat projektowania i urządzania sklepów eksperci wskażą, że to jak wygląda piekarnia lub cukiernia bezpośrednio przekłada się na sprzedaż. Właściciele, piekarze i cukiernicy będą mogli zweryfikować na ile ich sklepy są przyjazne klientom i ergonomiczne, i co zrobić, by optymalnie wykorzystywać przestrzeń sprzedażową. Dowiedzą się również jaką barwę światła wybrać, aby pieczywo lub wyroby cukiernicze zachęcały do kupna. W trakcie spotkań omówiona zostanie także kwestia rozszerzenia oferty z uwzględnieniem zmieniających się oczekiwań konsumentów. Pawilon 5, strefa nr 120
Rewolucja na etykietach i znakowanie produktów nieopakowanych
Zostało już tylko kilka miesięcy na to by dostosować opisy na opakowaniach do nowych, spójnych unijnych zasad. Sprostanie wymaganiom Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady Unii Europejskiej w sprawie przekazywania konsumentom informacji na temat żywności, konieczne jest nie tylko dlatego, że przepis ten zacznie obowiązywać z dniem 13 grudnia 2014, ale odpowiednie przygotowanie się do zmian etykiet na opakowaniach produktów stwarza nowe szanse, bo w tej zmianie kryje się potencjał do polepszenia jakości komunikowania się producenta z klientem. Cennej wiedzy w tym zakresie dostarcza eksperci Polskiej Federacji Producentów Żywności w trakcie szkolenia, które odbędzie się 30 września. Pawilon 7, sala nr 1D
Natomiast dwa dni wcześniej będzie miała miejsce debata z udziałem specjalistów i publiczności, podczas której porozmawiać będzie można o konieczności znakowania produktów nieopakowanych i korzyściach wynikających z pewnych zastosowań dla małych producentów. Spotkanie odbędzie się w Strefie - Nisza, Innowacja i Tradycja. Pawilon 5A, stoisko 51, 52
Czytaj dalej na następnej stronie...