Handel zagraniczny produktami mięsnymi

W okresie styczeń–listopad 2022 r. przychody otrzymane przez przedsiębiorców ze sprzedaży zagranicznej mięsa, przetworów mięsnych i żywca były wyższe o 38% niż rok wcześniej i wyniosły 8,9 mld EUR, stanowiąc 20% wartości całego polskiego eksportu produktów rolno-spożywczych.

Handel zagraniczny produktami mięsnymi
W okresie jedenastu miesięcy 2022 r. wysłano ponad 1,8 mln ton produktów drobiowych, czyli więcej o 9% niż przed rokiem, a przychody z wywozu wzrosły o 55% do 4,7 mld EUR. W tym czasie import asortymentu drobiowego zwiększył się o 14% i osiągnął 198 tys. ton, a jego wartość wzrosła o 38% do 428 mln EUR.

Za granicę sprzedano również 434 tys. ton żywca, mięsa oraz przetworów wołowych i cielęcych w ekwiwalencie tusz, a więc to spadek o 2%, a przy-chody z eksportu wyniosły blisko 2,2 mld EUR i wzrosły o 32%. Jednocześnie do kraju sprowadzono 64 tys. ton asortymentu wołowego i cielęcego, czyli o 28% więcej niż przed rokiem za 287 mln EUR, tj. wzrost o 60%.

Eksport żywca, mięsa oraz przetworów i tłuszczów wieprzowych był o 6% mniejszy niż rok wcześniej i wyniósł 606 tys. ton. Przychody z tego tytułu wzrosły o 17% do 1,7 mld EUR. W tym czasie do Polski sprowadzono 935 tys. ton asortymentu wieprzowego, czyli to zwyżka o 7% niż w porównywalnym okresie 2021 r. Wydatki poniesione na zakup produktów wieprzowych były większe o 28% i wyniosły blisko 2 mld EUR.

Pozostałe 0,3 mld EUR przychodów z wywozu tej grupy towarowej pochodziło ze sprzedaży innych gatunków mięs, przetworów i żywca.


Tagi:
źródło: