Handel zagraniczny produktami mięsnymi

W okresie styczeń–październik 2022 r. przy-chody uzyskane przez przedsiębiorców ze sprzedaży zagranicznej mięsa, przetworów mięsnych i żywca były o 39% większe niż rok wcześniej i wyniosły 8 mld EUR, stanowiąc 20% wartości całego polskiego wywozu produktów rolno-spożywczych.

Handel zagraniczny produktami mięsnymi
W okresie dziesięciu miesięcy 2022 r. wysłano blisko 1,7 mln ton produktów drobiowych, a więc więcej o 9% niż przed rokiem, a przychody z eksportu zwiększyły się o 57% do 4,2 mld EUR. W tym czasie import asortymentu drobiowego był o 16% wyższy i osiągnął 182 tys. ton, a jego wartość wzrosła o 37% do 385 mln EUR.

Za granicę sprzedano również 393 tys. ton żywca, mięsa oraz przetworów wołowych i cielęcych w ekwiwalencie tusz, co daje spadek o 3%, a przychody z wywozu wyniosły blisko 2 mld EUR i zwiększyły się o 33%. Jednocześnie do kraju przywieziono 57 tys. ton asortymentu wołowego i cielęcego, czyli więcej niż przed rokiem o 34% za 258 mln EUR, tj. wzrost o 68%.

Eksport żywca, mięsa oraz przetworów i tłuszczów wieprzowych był mniejszy o 6% niż rok wcześniej i wyniósł 549 tys. ton. Przychody z tego tytułu wzrosły o 16% do 1,5 mld EUR. W tym czasie do Polski sprowadzono 848 tys. ton asortymentu wieprzowego, a zatem więcej o 9% niż w porównywalnym okresie 2021 r. Wydatki poniesione na zakup produktów wieprzowych były o 27% większe i wyniosły 1,8 mld EUR.

Pozostałe 294 mln EUR przychodów z eksportu tej grupy towarowej pochodziło ze sprzedaży innych gatunków mięs, przetworów i żywca.


Tagi:
źródło: