thumbnail
Dodane: 29 czerwiec 2011 Aktualizowano 10 sierpień 2022

Ciągnik LAMBORGHINI R.7 210

Dla gospodarstw wielkoobszarowych w których dużą wagę przykłada się do dużej wydajności i niskich kosztów eksploatacji skonstruowano Lamborghini R.7 210. Cechą charakterystyczną tego modelu jest unikatowa skrzynia biegów FULL POWERSHIFT z Automatic Powershift, która posiada 27 przełożeń do przodu i tyle samo do tyłu. Zmiana biegów odbywa się przez przyciski na wielofunkcyjnym sterowniku. Dodatkowym atutem modelu R.7 jest najnowszej generacji 6-cylindrowy silnik DCR o mocy 220 KM. Podnośnik tylny sterowany za pomocą elektronicznego układu posiada udźwig 10000 kg. Komputer pokładowy czuwa nad sprawnym funkcjonowaniem ciągnika i informuje operatora o wszystkich parametrach pracy. Pomimo dużych gabarytów i masy 7520 kg ciągnik jest niezwykle zwrotny dzięki zastosowaniu przednich błotników skrętnych. i specjalnej konstrukcji przedniej osi. Zbiornik paliwa o pojemności 380 l w połączeniu z ekonomicznym silnikiem pozwala na długa pracę bez konieczności tankowania. R.7 210 to ciągnik dla wymagających.
DANE TECHNICZNE R7. 210
SILNIK TDC 2013 LO6 2V DCR
Ilość cylindrów/pojemność skokowa ilość/cm3 6/7146
Doładowanie Turbo Intercooler
Max moc homologowana (2000/25/CE) KM/kW 213/157
Moc maksymalna z systemem DPC KM/kW 220/162
Obroty nominalne obr/min 2350
Maksymalny moment obrotowy Nm 836
Obroty przy maksymalnym momencie obr/min 1500-1700
Zapas maksymalnego momentu obrotowego % 31
Chłodzenie ciecz - olej
Regulacja silnika elektroniczna
Filtr powietrza suchy z podwójnym wkładem, wyrzutnik pyłów
Tłumik pod maską z wylotem na słupku kabiny
Pojemność zbiornika paliwa l 380


WYMIARY I MASY (ogumienie tylne) 650/65 R42
Długość maksymalna bez ramion podnośnika mm 4800
Szerokość min.-max. mm 2550-2710
Wysokość maksymalna z kabina mm 3020
Prześwit mm 620
Rostaw osi mm 2985
Rozstaw kół przednich min. - max. mm 1850-2175
Rozstaw kół tylnych min. - max. mm 1900-2060
Promień skrętu bez hamulców mm 5650
Masa ciągnika kg 7520


UKŁAD NAPĘDOWY
Sprzęgło skrzyni biegów wielotarczowe w kąpieli olejowe sterowane elektrohydraulicznie
Skrzynia biegów POWERSHIFT 27P + 27T 9 biegów pod obciążeniem, 3 zakresy z super reduktorem (prędkość
min. 0,62 km/h), sekwencyjny wybór biegów poprzez przycisk
Prędkość maksymalna km/h 40
Inwersor elektrohydrauliczny załączany pod obciążeniem podwójne sprzęgło wielotarczowe w kąpieli olejowej i sterowaniem
elektronicznym załączany poprzez dżwignie pod kierownicą
System ASD funkcja zapamiętywania i wywoływania powtarzanych operacji
Blokada mechanizmów różnicowych sterowana elektrohydraulicznie
Smarowanie wymuszone + chłodnica oleju skrzyni biegów
UKŁAD HAMULCOWY I KIEROWNICZY
Układ hamulcowy zintegrowany na 4 koła hydrostatyczny z hamulcami tarczowymi w kąpieli olejowej
Hamulec przyczepy pneumatyczny
Układ kierowniczy hydrostatyczny z niezależną pompą i kolumną kierownicy regulowaną w dwu płaszczyznach
Kąt skrętu kół 55°
MOST PRZEDNI
Typ tradycyjny
z zawieszeniem hydraulicznym z regulacją automatyczną
Załączanie napędu elektro-hydraulicznie
Blokada mechanizmów różnicowych sterowana elektro-hydraulicznie
system SBA - automatyczne załączanie napędu i blokad mechanizmów różnicowych
Błotniki przednie regulowane, skrętne
W.O.M. Tylny
Sprzęgło wielotarczowe w kąpieli olejowej
Obroty obr/min 540ECO / 1000
Załączanie elektro-hydrauliczne poprzez przycisk
W.O.M. Przedni
Sprzęgło wielotarczowe w kąpieli olejowej
Obroty obr/min 1000
Załączanie elektro-hydrauliczne poprzez przycisk
PODNOŚNIK HYDRAULICZNY
Podnośnik tylny sterowany elektronicznie z radarem
Udźwig max. kg 1000
Wydajność max pompy l/min 83
pompa o zmiennej wydajności 113 l/min z „Load Sensing”
Rozdzielacze hydrauliczne il. dróg 6/8 z regulacją przepływu, dżwignia joystick, sterowanie elektrohydrauliczne
z regulacją wydajności dla jednego dystrybutora
Trójpunktowy układ zawieszenia zaczepy automatyczne i blokada ruchów oscylacyjnych
przy podnoszeniu
Podnośnik przedni maksymalny udżwig podnośnika 4000 kg
obciążnik 1000 kg
MIEJSCE KIEROWANIA
Kabina oryginalna, wyciszona (72 dBA), na platformie zawieszonej
na silent-block, szyberdach, wycieraczka tylna, 8 reflektorów pracy,
lusterka wsteczne teleskopowe
z zawieszeniem pneumatycznym, z regulacją automatyczną
wentylacja, ogrzewanie, klimatyzacja
Oprzyrządowanie analogowe z monitorem digital
Fotel operatora na zawieszeniu pneumatycznym