– Jesteśmy dumni, że dobre praktyki Banku zostały wyróżnione. Nasze działania są zgodne z misją Banku i skierowane do klientów, pracowników, środowisk lokalnych, tak, by wspólnie służyć ich rozwojowi społeczno-ekonomicznemu. Pracownicy Banku są świadomi strategicznego znaczenia odpowiedzialności biznesu, które jest dla nas równie ważne jak jakość produktów oferowanych naszym klientom - powiedział Marcin Grabiszewski, dyrektor Departamentu Rozwoju Produktów Biznesowych w Banku BGŻ BNP Paribas.
– Działania społecznej odpowiedzialności biznesu prowadzone przez Bank zostały docenione na tle branży już po raz kolejny. W grudniu br. otrzymaliśmy także nagrodę za całokształt działań w konkursie „Responsible Business Awards” w kategorii „Odpowiedzialna Firma Roku”. Nie zamierzamy spocząć jednak na laurach, przed nami jeszcze dużo do zrobienia – podkreśla Marcin Grabiszewski.
Pakiet Społeczny Lider to łatwe w obsłudze, bezpłatne konto dla organizacji pozarządowych. Obejmuje również specjalnie dedykowaną obsługę doradcy. Pakiet, który gwarantuje darmowe niezbędne usługi bankowe oraz ograniczone do minimum formalności, jest w ofercie Banku BGŻ BNP Paribas od 2012 roku. Od tego czasu skorzystało z niego ponad 15 tys. klientów. Pakiet, początkowo określany jako „Konto z serduszkiem”, to produkt o charakterze innowacji społecznej, który został stworzony z inicjatywy pracowników Banku we współpracy z przedstawicielami lokalnych organizacji pozarządowych. Bank BGŻ BNP Paribas wprowadził go w odpowiedzi na Diagnozę Społeczną przeprowadzoną w 2012 roku, która wykazała, że jednym z powodów niewielkiej skali zaangażowania społecznego są usługi bankowe – zbyt drogie i skomplikowane dla NGO. Obecnie Bank BGŻ BNP Paribas rozważa rozbudowę pakietu. W tym celu rozpoczyna badanie NGO, aby zweryfikować swój koncept i wysłuchać propozycji samych organizacji.
Konkurs „Lider współodpowiedzialnego i zrównoważonego rozwoju” został zorganizowany przez dziennik „Rzeczpospolita”. Inicjatywa miała na celu wyłonienie i wyróżnienie firm działających w Polsce, którym udało się wdrożyć działania, stworzyć produkty lub usługi, które z jednej strony są zgodne z zasadami zrównoważonego rozwoju, a z drugiej – przyczyniają się do sukcesu biznesowego.