ASR jest to innowacja w segmencie traktorów rolniczych. Podobnie jak w samochodach osobowych, system kontroli trakcji ogranicza moc silnika, podczas gdy występuje poślizg i prędkość opon przekroczy ustalony poziom. System ten ma na celu pomoc operatorowi w utrzymaniu najlepszej przyczepności, uciągu oraz zoptymalizowanie zużycia paliwa, przy jednoczesnym unikaniu uszkodzeń podłoża.
Łatwa obsługa i użytkowanie
Valtra serii N czwartej generacji charakteryzuje się promieniem skrętu wynoszącym zaledwie 4,5 metra przy zwiększonym rozstawie osi do 2665 mm. Skutkuje to wyjątkową manewrowością podczas pracy z ładowaczem czołowym przy zachowaniu niezwykłej stabilności. Prześwit wynosi aż 55 cm, co sprawia, że nowa seria N jest odpowiednia do pracy w lesie, prac z pługiem do odśnieżania czy prac polowych.
Okres międzyserwisowy wynosi aż 600 godzin, co w konsekwencji przekłada się na oszczędność pieniędzy i pozwala na nieprzerwaną pracę w sezonie. Zaplanowane przeglądy mogą być przeprowadzane szybciej niż dotychczas. W obsłudze codziennej ciągnika, operatorzy muszą wykonać jedynie pięć bardzo łatwych i prostych czynności.
Mnogość nowych opcji
Seria N jest dobierana do preferencji klienta jeszcze przed uruchomieniem produkcji konkretnego ciągnika w fabryce Valtra w fińskim Suolahti. Do wyboru są setki elementów wyposażenia i opcji, co daje miliony potencjalnych kombinacji. Dostępnych jest na przykład siedem wersji kolorystycznych, skrętny przedni TUZ czy dodatkowe ogrzewanie. Nowa Seria N może zostać wyposażona w zdalną telemetrię i system automatycznego prowadzenia AutoGuide 3000.
Jeżeli dostępne standardowo możliwości nie będą wystarczające dla potrzeb klienta, może on wprowadzić dodatkowe elementy w studiu Valtra Unlimited, w którym nie ma prawie żadnych ograniczeń.
Więcej informacji na temat nowej serii N dostępnych jest na oficjalnej stronie Valtra.