Kategorie
Zobacz również tu
-
2024-12-23
-
Globalne zbiory zbóż
2024-12-23 -
Ceny zbóż na giełdach towarowych (8.12.2024)
2024-12-23 -
Unijna produkcja trzody chlewnej
2024-12-23
Poznaj produkty
-
Uwięź typu Detroit
2012-12-31 -
Pasy klinowe szerokoprofilowe
2013-11-25 -
AGROTRON K Deutz-Fahr
2013-02-04 -
PRONAR 5222
2013-02-05
„Pomidory dobre z natury” - 3-letni program promocji pomidorów
Program „Pomidory dobre z natury” powstał z inicjatywy Stowarzyszenia Producentów Pomidorów i Ogórków pod Osłonami (SPPiOPO). Jego celem jest promocja spożycia pomidorów na rynku polskim i niemieckim, a jego budżet wynosi ponad 3 mln Euro. Za jego realizację odpowiedzialne będzie konsorcjum firm NuOrder i VMG wyłonione w drodze przetargu.
Polska w czołówce producentów pomidorów w Europie
Według Instytutu Ekonomiki Rolnictwa i Gospodarki Żywnościowej PIB w Warszawie oraz doktora Michała Trzęsowskiego z Uniwersytet Przyrodniczego w Poznaniu Polska jest piątym producentem pomidorów w Europie. Wg.SPPiOPO prawie osiemdziesiąt procent produkcji jest sprzedawane na polskim rynku, a pozostałe dwadzieścia procent stanowi eksport.
Głównymi odbiorcami polskich pomidorów były dotychczas: Rosja, Ukraina, Białoruś, Czechy, Niemcy i Wielka Brytania. Spośród tych sześciu krajów pięćdziesiąt procent eksportu do moment wprowadzenie embargo przypadało na Rosję. W połączeniu z Ukrainą i Białorusią sięgał on siedemdziesięciu pięciu procent.
Obecnie Rosja wraz z Niemcami to dwaj najwięksi importerzy pomidorów w Europie, a sąsiedztwo obu krajów stanowi dla Polski duży potencjał rozwoju eksportu tych warzyw. W latach 2005 – 2013 zanotowano dużą dynamikę importu pomidorów na rynek rosyjski, który wzrósł 351,8 tysięcy ton do 852,5 tysięcy ton, osiągając według danych Factsheet Russia wartość 1101,8 mln USD.1
Projekt „Pomidory dobre z natury”
Program popularyzujący spożycie pomidorów będzie mieć charakter informacyjno-promocyjny. Projekt będzie promowany w mediach zarówno za pośrednictwem internetu, „Znaczenie rynku rosyjskiego i WNP w polskim eksporcie pomidorów i ogórków”, dr Michał Trzęsowski, Katedra Ekonomii, Uniwersytet Przyrodniczy w Poznaniu, opracowanie dla SPPiOPO prasy jak i telewizji. Dodatkowym wsparciem będzie kampania internetowa i PR-a, działania direct mailingowe, współpraca z blogerami oraz eventy: akcje w punktach sprzedaży i placówkach oświatowych oraz udział w targach. Większość działań będzie realizowana na rynku polskim, na który przeznaczono osiemdziesiąt procent budżetu kampanii wynoszącego ponad 3 mln Euro.
Czytaj dalej na następnej stronie...