| Autor: redakcja6

„Pomidory dobre z natury” - 3-letni program promocji pomidorów  

Program „Pomidory dobre z natury” powstał z inicjatywy Stowarzyszenia Producentów Pomidorów i Ogórków pod Osłonami (SPPiOPO). Jego celem jest promocja spożycia pomidorów na rynku polskim i niemieckim, a jego budżet wynosi ponad 3 mln Euro. Za jego realizację odpowiedzialne będzie konsorcjum firm NuOrder i VMG wyłonione w drodze przetargu.  

„Pomidory dobre z natury” - 3-letni program promocji pomidorów	   

Pozostałe dwadzieścia procent jest dedykowane rynkowi niemieckiemu. Głównym celem projektu jest wzrost świadomości zdrowotnych właściwości pomidorów i ich wartości odżywczej, a także zwiększenie ich spożycia na rynku polskim i niemieckim oraz promocja zdrowej diety.
 

- Pomyślna realizacja kampanii jest dla nas niezwykle istotna i liczymy, że uda nam się trafić z przekazem do dużej liczby konsumentów. Kluczowe są dla nas przede wszystkim te działania, które na szeroką skalę pokażą jak ważne jest jedzenie warzyw, a z pomidorów uczynią filar zdrowej zbilansowanej diety i świadomego stylu życia - wyjaśnia Maciej Mularski, Prezes SPPiOPO.
 

Samo zdrowie w pomidorze

W projekt zostaną zaangażowani eksperci do spraw żywienia, którzy uświadomią konsumentom liczne walory pomidorów. Nie każdy wie, że owoc pomidora ważący około stu osiemdziesięciu gramów, aż w sześćdziesięciu  procentach pokrywa dzienne zapotrzebowanie na witaminę C, natomiast  dwudziestu pięciu procentach na witaminę E. Pomidor zawiera również beta­‐karoten, witaminy z grupy B oraz składniki mineralne takie jak potas, wapń, magnez, żelazo, mangan i kobalt. Kampania przybliży konsumentom wszystkie zalety zdrowotne i smakowe codziennego spożywania pomidorów, zaprezentuje pomidory jako element zbilansowanej diety oraz składnik bazowy smacznej kuchni, ponadto przedstawi zakres oferty tych warzyw oraz informacje na temat jakości i bezpieczeństwa pomidorów pochodzących z UE.

 

Program przeszedł pozytywną weryfikację na szczeblu krajowym i został przekazany do oceny do Komisji Europejskiej. W przypadku wydania przez KE pozytywnej decyzji akceptującej program, początek akcji zaplanowano na luty 2016 r.
 

Finansowanie projektu jest przewidziane z budżetu Unii Europejskiej, Polski i samego Stowarzyszenia.
 

Stowarzyszenie Producentów Pomidorów i Ogórków Pod Osłonami z siedzibą w Krakowie powstało w 2012 roku w odpowiedzi na dynamiczną sytuację na rynku owoców i warzyw, w szczególności pomidorów i ogórków. Celem wspólnego i zdecydowanego działania środowiska producentów warzyw szklarniowych jest przeciwstawianie się trudnościom i wykorzystanie istniejących szans osób działających na rynku owoców i warzyw. Prezesem Stowarzyszenia jest Maciej Mularski.



Tagi:
źródło: