Polski Kongres Rolnictwa to wydarzenie, które odbywa się na terenie kraju cyklicznie. Składa się z dziesięciu wydarzeń w różnych regionach Polski, których celem jest integracja branży rolno-spożywczej oraz stworzenie platformy dyskusyjnej poruszającej aktualne tematy tego rynku.
Podobnie jak na poprzednich spotkaniach, także i na tym w Warszawie zgromadzili się gospodarze i przedsiębiorcy, parlamentarzyści polscy i europejscy, instytucje rządowe i samorządowe, organizacje i związki branżowe oraz media, w tym również ekipa redakcyjna Twojego Portalu Rolniczego Gospodarz.pl.
Tradycyjnie podczas kongresu rozmawiano o rolnictwie, jego możliwościach i aktualnej sytuacji na rynku rolno-spożywczym.
Całość zapoczątkowało uroczyste otwarcie, w którym wzięli udział: Waldemar Pawlak – prezes Fundacji Polski Kongres Gospodarczy, Jarosław Wojtowicz – zastępca prezesa Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa oraz Jarosław Kalinowski – poseł do Parlamentu Europejskiego. Tytułem wstępu odniesiono się do polskiej branży rolno-spożywczej, jako najnowocześniejszej w Europie, podsumowano 10 lat Wspólnej Polityki Rolnej w Polsce oraz zwrócono uwagę na wyzwania, jakie stawia nowy PROW na lata 2014-2020.
Niezwykle ważną częścią programu była sesja plenarna, która odbyła się tuż po otwarciu kongresu. Podczas debaty na temat „Branża rolno-spożywcza motorem napędowym polskiej gospodarki” swoje „pięć minut” mieli: zastępca prezesa Agencji Rynku Rolnego – Lucjan Zwolak, Prezes BOŚ Invest Management – Jacek Pierzyński, przewodniczący Grupy Roboczej Promocja Copa-Cogeca – Jerzy Wierzbicki, prezes Krajowego Związku Spółdzielni Mleczarskich – Waldemar Broś, prezes stowarzyszenia Polska Wódka – Andrzej Szumowski, prezes Unii Producentów i Pracodawców Przemysłu Mięsnego – Wiesław Różański i prezes zarządu SGB Bank są – Ryszard Lorek.
W czasie ich wypowiedzi wszyscy zebrani mogli usłyszeć m.in. jak ważną rolę odgrywa promocja w eksporcie polskiej żywności. Podkreślono także znaczenie polskiego rolnictwa i branży spożywczej, zwłaszcza mleczarskiej na arenie międzynarodowej. Ponadto omówiono walory polskich jogurtów, kefirów, a także krajowej wódki i produktów mięsnych z Polski. Skupiono się również na nowoczesnych instrumentach finansowych dla polskiej branży polsko-spożywczej.
(kliknij, aby powiększyć)
Czytaj dalej na następnej stronie...