CLAAS AQUA NON STOP Comfort – W pełni automatyczny przyrząd do ostrzenia noży
CLAAS Vertriebsgesellschaft mbH, Harsewinkel, Niemcy
hala 13, stoisko B05
AQUA NON STOP COMFORT to pierwszy całkowicie automatyczny przyrząd do ostrzenia noży w wozach zbierających i zespołach tnących pras. Niezależnie od stopnia zużycia noży ostrzenie nie odbywa się więcej po stałym promieniu tylko dokładnie wzdłuż indywidualnego konturu każdego z nich. Przyrząd ten ostrzy w przeciągu dnia roboczego do 45 noży. Dzięki stosowaniu wymienialnych szablonów możliwe jest dokładne ostrzenie różnych typów noży.
Automatic PTO speed change
SAME DEUTZ-FAHR, Lauingen, Niemcy
hala 4, stoisko B27
Po raz pierwszy zrealizowana została przekładnia z wałem odbioru mocy, w której przełączanie mocy na wale możliwe jest też pod obciążeniem. I tak w zależności od obciążenia silnika następuje tu automatyczne przełączanie pomiędzy znamionową prędkością obrotową i ekonomicznymi obrotami silnika. Rozszerza to spektrum ekonomicznej jazdy szczególnie przy zmiennych warunkach pracy z uniknięciem niestabilności eksploatacji.
Hydraulic engine brake concept
SAME DEUTZ-FAHR, Lauingen, Niemcy
hala 4, stoisko B27
Inaczej niż przy zwykłym hamowaniu silnikiem efekt hamowania osiągany jest tu przez ograniczenie strumieni oleju roboczego w systemie hydraulicznym i jednoczesne włączenie elektronicznego sprzęgła wiskotycznego wentylatora. Potęguje to efekt hamowania i jednocześnie zapewnia chłodzenie ogrzanego oleju hydraulicznego. W sumie system ten w połączeniu z silnikiem diesla 3,6 l osiąga lepszy efekt hamowania niż w poprzednim modelu 4,1 l z konwencjonalnym hamowaniem silnikiem. Ze względów bezpieczeństwa efekt hamowania ogranicza się w zależności od kąta skrętu kół.
Wymienne złącza hydrauliczne
AGCO GmbH – Fendt, Marktoberdorf, Niemcy
hala 9, stoisko D24
W uniwersalnym bloku sprzęgła w zależności od życzeń klienta można montować standardowe złącza ½“-, ¾“ lub też opcjonalnie odpowiednie sprzęgła Flatface (FFC). Klient po raz pierwszy ma tu możliwość dokonania późniejszej zamiany złącz standardowych na złącza Flatface. Takie połączenie bloku sprzęgła i FFC zapewnia, że funkcja awaryjnego rozłączania nie powoduje wycieków oraz sprowadza do minimum straty przepływu oraz dostawanie się zanieczyszczeń do systemu hydraulicznego. Możliwe jest włączanie i rozłączanie sprzęgła pod ciśnieniem a straty oleju są zmniejszone do minimum.