„Jabłka każdego dnia” jest kampanią promocyjno-informacyjną, która ma uświadomić społeczeństwo Rosji i Ukrainy o zaletach jedzenia jabłek oraz zachęcić do ich importowania z Polski. W krajach tych według pomysłodawców ma powstać moda na jedzenie owoców.
Promocja ma sprzyjać również zwiększeniu popytu, a tym samym sprzedaży jabłek na te rynki. Zdaniem prezesa Związku Sadowników RP, Rosja i Ukraina stanowią bardzo atrakcyjne rynki dla polskich sadowników. Obecnie do Rosji jest importowanych około 40 procent wszystkich jabłek pochodzących z UE. Kampania ma wspomóc jeszcze większą sprzedaż tych owoców.
Przedsięwzięcie ma być przeprowadzone jednocześnie w Rosji i na Ukrainie. Skierowane zostanie głównie do konsumentów w miastach oraz do organizacji branżowych zajmujących się importem jabłek z Polski.
Eksperci podkreślają, że na rynku owoców maleje konkurencyjność, zwłaszcza na rynku rosyjskim. Coraz mniej jabłek produkują Włochy, Belgia, Holandia oraz Francja, dlatego zmuszone są do ich przywożenia. Ponadto, cena jabłek z tych krajów w skupie wynosi 50-70 eurocentów za kilogram. Natomiast owoce z Polski są tańsze niż te sprowadzane z zachodniej części Europy. Niskie ceny wpłyną na większe zainteresowanie naszym eksportem.
Kampania promocyjna będzie realizowana przez Agencję Rynku Rolnego i Związek Sadowników Rzeczypospolitej Polskiej i potrwa trzy lata.