Kategorie
Zobacz również tu
-
Ceny zbóż w kraju (8.12.2024)
2024-12-17
Poznaj produkty
-
Prasa Roundpack
2014-03-19 -
Siewnik do ogórka MAX PNEUMATIC
2020-05-13 -
Mulczery ORSI VM 140/230
2015-02-04 -
RoztrzÄ…sacz obornika SIP ORION 100
2020-07-23 -
FLORAMIX POMIDOR Nawóz płynny dla warzyw
2012-01-16 -
Pompa rotacyjna DK
2011-05-25 -
Opryskiwacz Tago B
2020-08-05
Rośnie sprzedaż żywności przez Internet
Około 500 mln zł warty jest już rynek internetowych zakupów spożywczych. Do 2018 r. jego wartość ma się podwoić. Coraz więcej takich zakupów jest dokonywanych za pomocą urządzeń mobilnych – w ciągu ubiegłego roku ten wskaźnik wzrósł ponad czterokrotnie. Polacy coraz częściej kupują przez internet także świeże produkty.
‒ Szacuje siÄ™, że rynek e-commerce w Polsce jest wart dzisiaj 27 mld zÅ‚, z czego w zeszÅ‚ym roku na zakupy spożywcze online klienci wydali blisko 500 mln zÅ‚. Wciąż wydaje siÄ™, że nie jest to dużo, zwÅ‚aszcza jeżeli porównamy siÄ™ do dojrzaÅ‚ych rynków Europy Zachodniej. Nasz rynek spożywczy e-commerce rozwija siÄ™ jednak bardzo dynamicznie i powiÄ™ksza siÄ™ o 20-25 proc. w każdym roku. DziÄ™ki tak szybkiemu przyrostowi już w 2018 roku możemy osiÄ…gnąć 1 mld zÅ‚ w sprzedaży – prognozuje w rozmowie z agencjÄ… informacyjnÄ… Newseria Biznes Mariusz Nowak z dziaÅ‚u sprzedaży internetowej Tesco.
Zakupy produktów spożywczych przez internet sÄ… coraz popularniejsze, bo Polacy doceniajÄ… wygodÄ™ takiego rozwiÄ…zania. WiÄ™kszość klientów wybiera zakupy z dowozem do domu, choć coraz wiÄ™cej zamawia produkty przez internet, a potem odbiera je w sklepach.
Internetowe zakupy zwykle sÄ… wiÄ™ksze niż tradycyjne. Wartość Å›redniego koszyka zamówieÅ„ klienta portalu Tesco Ezakupy jest cztero-, a nawet piÄ™ciokrotnie wiÄ™ksza i co roku roÅ›nie o kolejnych kilka procent. Wynika to z tego, że coraz częściej poza produktami ciężkimi, takimi jak zgrzewki wody czy duże opakowania proszków do prania, klienci kupujÄ… przez internet także produkty Å›wieże, takie jak owoce, warzywa i miÄ™so. Koszyk produktów kupowanych przez sieć coraz mniej różni siÄ™ skÅ‚adem od tradycyjnego, choć wciąż jest znacznie wiÄ™kszy.
‒ Zmienia siÄ™ także sposób robienia zakupów wraz ze wzrostem sprzedaży smartfonów oraz rozwojem technologii mobilnej. RoÅ›nie udziaÅ‚ zamówieÅ„ robionych z wykorzystaniem smartfonów i urzÄ…dzeÅ„ mobilnych. W kwietniu minionego roku tylko 2 proc. zamówieÅ„ byÅ‚o skÅ‚adanych poprzez smartfony, już w lipcu odnotowaliÅ›my 4 proc. takich zamówieÅ„, a rok skoÅ„czyliÅ›my z 9-proc. udziaÅ‚em zamówieÅ„ skÅ‚adanych mobilnie – wyjaÅ›nia Nowak.
Z racji tego, że coraz wiÄ™cej osób zamawia produkty przez urzÄ…dzenia mobilne, Tesco pracuje również nad tym kanaÅ‚em. Już w maju ubiegÅ‚ego roku spóÅ‚ka udostÄ™pniÅ‚a aplikacjÄ™ na wszystkie najpopularniejsze systemy operacyjne. Do tej pory pobraÅ‚o jÄ… ponad 10 tys. użytkowników. W tym roku zmieniona zostaÅ‚a strona mobilna, dziÄ™ki czemu użytkownikom smartfonów Å‚atwiej z niej korzystać.