Kategorie
Zobacz również tu
-
Ocena użytkowości bydła
2024-11-06
Poznaj produkty
-
DEUTZ - szyba drzwiowa z nadrukiem
2011-12-13 -
Przyczepa przeładowcza PBN–30
2019-07-05 -
Ciągnik jednoosiowy G107
2011-04-13 -
Zestaw do benzyny Gasol DC
2013-12-13
„Zielony Tydzień” w Berlinie rozpoczął promocję polskiej żywności na rynkach zagranicznych
„Polskie wystąpienie na targach „Zielony Tydzień” w Berlinie było pierwszym mocnym akcentem inaugurującym działania promocyjne polskiej żywności na rynkach zagranicznych” – powiedział minister Marek Sawicki podczas śniadania prasowego na polskim stoisku podczas targów Zielony Tydzień w Berlinie.
Minister poinformował, że za miesiąc
uczestniczyć będziemy w targach żywności w Dubaju. Na marzec zaplanowany
jest udział w podobnej imprezie w Londynie. Kolejna promocja żywności
odbędzie się w Madrycie. W Hiszpanii ma być zaprezentowana żywność z
"wyższej półki" czyli produkty delikatesowe. W czerwcu planujemy wyjazd
na targi Sial do Toronto. W lipcu do Waszyngtonu wybierają się firmy
wędliniarskie realizujące unijny program promocji mięsa na rynkach poza unijnych.
Podczas Zielonego Tygodnia
widać znaczne zwiększenie zainteresowania produktami polskimi. Nasze
zintensyfikowane działania promocyjne pokazują Polskę wszechstronnie,
poprzez bogatą, różnorodną smakowo kuchnię regionalną, aż po prezentację
naszych walorów kulturowych i środowiskowych. W promocji wspomagał
polskich wystawców znany Karol Okrasa. Na polskim stoisku prezentował on
tradycyjne potrawy, które przygotowywał także w towarzystwie
goszczących na naszym stoisku ministrów innych krajów. Do degustacji
polskich specjałów zachęcał Steffen Möller wspomagając w promocji
polskich wystawców.
„ Zachęcamy wszystkich odwiedzających do poznawania naszego kraju poprzez smaki polskich produktów. Naszych gości zapraszamy do podróży kulinarnej po różnych regionach Polski, w których przedstawiamy szeroki wachlarz produktów spożywczych wzbogacony o interesujące elementy kultury ludowej tych regionów” – podkreślił minister Sawicki.
Wspomniał również o tym, że nasze produkty często sprzedawane są pod markami wielkich sieci handlowych, które wymuszają anonimowość na polskim producencie. „Przeprowadziliśmy rekonesans w niemieckich sklepach spożywczych. Dostrzegłem tam wiele produktów, które prawdopodobnie są importowane z Polski, ale nie zawierają informacji o kraju jego pochodzenia. Zależy nam na tym, aby polskie produkty były rozpoznawalne. Temu służyć będą dalsze działania promocyjne prowadzone w Niemczech” – stwierdził minister.
Powiedział również, że
stale zwiększający się poziom eksportu polskich produktów rolnych jest
dowodem na zainteresowanie Europy i świata naszą żywnością. Dodał, że
coraz śmielej i na coraz to nowych rynkach będziemy oferować polskie
produkty.
Międzynarodowy Zielony Tydzień jest unikalną międzynarodową wystawą poświęconą sektorowi przemysłu rolniczego. Wielu producentów żywności wykorzystuje te targi, aby sprawdzić jak na ich nowe produkty zareaguje rynek. Targi te to nie tylko wystawcy i zwiedzający, to także około 300 konferencji i seminariów, dyskusji, paneli i warsztatów towarzyszących to także okazja do dyskusji i rozmów bilateralnych.
Polski
minister rolnictwa wykorzystując tę okazję prowadził kolejne rozmowy.
Dotyczyły one zarówno współpracy dwustronnej, jak także przyszłości
Wspólnej Polityki Rolnej. Wczoraj spotkał się z wiceminister spraw
zagranicznych Niemiec, pełnomocnikiem Rządu Federalnego ds. stosunków z
Polską Cornelią Pieper, a także z przewodniczącą Niemieckiej Partii
Zielonych Renate Künast oraz wiceministrami gospodarki i środowiska.
Dziś rozmawiał z 30. osobową grupą posłów z frakcji parlamentarnej
CDU/CSU.
Przebywający na targach w Berlinie podsekretarz stanu Marian Zalewski odbył także szereg spotkań m.in. z przedstawicielami Komisji Rolnictwa Parlamentu Badenii – Wirtembergii. Rozmowy dotyczyły rolnictwa i gospodarki żywnościowej w Polsce, a także oczekiwań co do reformy WPR i rozwoju obszarów wiejskich.
Tegoroczny "Zielony Tydzień" to ponad 400 tys. uczestników, obecność 50. ministrów rolnictwa z całego świata, ponad 300 konferencji i 5 tys. akredytowanych dziennikarzy. Targi potrwają do 30 stycznia.