KE zaakceptowała 41 programów działań informacyjnych i promocyjnych dotyczących produktów rolnych

Komisja Europejska zaakceptowała 41 programów działań informacyjnych i promocyjnych dotyczących produktów rolnych na rynku wewnętrznym i państwach trzecich o łącznym budżecie 129 mln euro. Wśród zatwierdzonych programów są również cztery polskie o łącznym budżecie 10,264 mln EUR.

KE zaakceptowała 41 programów działań informacyjnych i promocyjnych dotyczących produktów rolnych

Decyzja dotyczy następujących programów promocyjnych i informacyjnych:

  1. „Smaki Europy – jakość i tradycja”, przygotowany przez konsorcjum w składzie Stowarzyszenie Rzeźników i Wędliniarzy RP, Krajowy Związek Grup Producentów Owoców i Warzyw – Spółdzielnia Osób Prawnych, Polski Związek Hodowców i Producentów Bydła Mięsnego, Związek Sadowników RP, na rynek Algierii, Białorusi i Chin o łącznym budżecie 5,357 mln EUR,

  2. „Smak jakości i tradycji prosto z Europy”, przygotowany przez konsorcjum w składzie Unia Producentów i Pracodawców Przemysłu Mięsnego (UPEMI) oraz Polskie Zrzeszenie Producentów Bydła Mięsnego (PZPBM) na rynek Singapuru, Tajwanu, Nowej Zelandii, RPA i Kazachstanu, o łącznym budżecie 2,341 mln EUR,

  3. „Rozsmakuj się w Europie”, przygotowany przez Związek Polskie Mięso na rynek Japonii i Kanady, o łącznym budżecie 0,906 mln EUR,

  4. „Pokochaj olej rzepakowy”, przygotowany przez Polskie Stowarzyszenie Producentów Olejów na rynek Polski i Słowacji, o łącznym budżecie 1,660 mln EUR.

Kampanie w ramach mechanizmu WPR współfinansowane są w 50% z budżetu UE, w 30% ze środków budżetu krajowego, pozostałe 20% stanowi wkład własny organizacji branżowej. Od początku funkcjonowania ww. mechanizmu Komisja Europejska zaakceptowała 29 programów, których celem jest promocja krajowych produktów rolno-spożywczych, których całkowity budżet wyniósł ponad 89 mln euro.

Czytaj dalej na następnej stronie...



Tagi:
źródło: