Kategorie
Zobacz również tu
-
Ocena użytkowości bydła
2024-11-06
Poznaj produkty
-
Rozdzielacz doniczek RD35K
2012-01-10 -
Agregat podorywkowy GROM
2014-04-02 -
Autokarmniki Multimat
2015-03-04 -
Lusterka do ciągników Case IH GL0499
2011-12-14
Zielona księga na temat promocji europejskich smaków
W dniu 14 lipca 2011 roku Komisja Europejska opublikowała Zieloną Księgę w sprawie działań promocyjnych i informacyjnych dotyczących produktów rolnych: strategia o dużej europejskiej wartości dodanej w celu promowania smaków Europy.
Dokument ten rozpoczyna debatę o przyszłości systemów
promocji i informowania o unijnych produktach rolnych. Komisja dąży do
opracowania w tym zakresie strategii na przyszłe lata, która będzie lepiej
ukierunkowana i ambitniejsza od obecnej. Jej główny cel to uświadomienie
konsumentom z Unii oraz pozostałych części świata, znaczenia jakości, tradycji
i wartości dodanej europejskich produktów rolno-spożywczych.
Zielona księga zawiera szereg kompleksowych pytań, wraz z
komentarzami, które mają na celu wyjaśnienie tła i kontekstu danego problemu. Poruszane są tu różne
aspekty polityki informacyjnej i promocyjnej UE dotyczącej produktów rolnych,
które należy poddać analizie przed ustaleniem nowej strategii jej rozwoju
(m.in. specyficzne
potrzeby w tym zakresie, zarówno na rynku unijnym, jak i rynkach zewnętrznych, kwestie
priorytetów, jakie należy ustalić, a także możliwość realizowania programów w
szerszym wymiarze europejskim).
Do przekazania swoich uwag i sugestii zachęcane są
wszystkie zainteresowane strony – konsumenci, producenci, dystrybutorzy i
władze państwowe. Udział w dyskusji odbywa się poprzez wypełnienie kwestionariusza dostępnego na stronie internetowej:
http://ec.europa.eu/yourvoice/ipm/forms/dispatch?form=agripromotion.
Termin przekazania odpowiedzi mija w dniu 30 września 2011 roku.
Na podstawie zebranych odpowiedzi Komisja Europejska wyda
komunikat, który stanowić będzie
podstawę do przygotowania wniosków legislacyjnych.
Tekst
Zielonej księgi znajduje się na stronie internetowej Komisji Europejskiej: http://ec.europa.eu/agriculture/promotion/index_en.htm