Największy na Ukrainie producent drobiu – holding MHP (Mironiwskij Chliboprodukt) sprzedał w pierwszym kwartale br. 123,9 tys. ton mięsa drobiu, a więc o 15% więcej niż w analogicznym czasie przed rokiem.
Cena jednostkowa sprzedaży zwiększyła się o 15% do 31,52 UAH/kg. Ceny drobiu na rynku ukraińskim poszybowały w tym czasie w górę o 12%. Wartość jednostkowa wywozu wzrosła o 11% za sprawą zmiany strategii wysyłki, zwłaszcza struktury towarowej i reorientacji na bardziej intratne rynku zbytu.
Zdaniem FAMMU/FAPA, wolumen eksportu wzrósł w pierwszym kwartale br. o 60% do 49,2 tys. ton, a sprzedaż na rynek krajowy zmalała o 2% do 74,8 tys. ton. Wywóz stanowił w tym czasie 40% całkowitej sprzedaży MHP. Zwiększyły się przede wszystkim dostawy na Bliski Wschód, które stanowiły prawie jedną czwartą całkowitego wywozu. Wyższa była także sprzedaż do UE - 21% udziału i do Afryki Północnej - 14%. Produkcja drobiu przez MHP w pierwszym kwartale br. obniżyła się o 1% do 141,9 tys. ton ze względu na wiekszą produkcję mniejszych tuszek brojlerów na eksport.
MHP planuje w tym roku otwarcie drugiego zakładu przetwórczego w UE, prawdopodobnie na Słowacji. Pierwszy zakład drobiarski MHP w krajach UE został uruchomiony w Holandii, a jego moce przerobowe wynoszą 1,5 tys. ton rocznie.
źródło: Gospodarz.pl/FAMMU/FAPA na podst. ThePoultrySite z dn. 20.04.17 foto:
Gospodarz.pl