Drobiarstwo należy do najważniejszych działów krajowej produkcji rolniczej, a Polska od 2014 r. jest czołowym w Unii Europejskiej producentem drobiu.
Możliwość lokowania krajowej produkcji na rynkach zagranicznych od lat stymuluje rozwój drobiarstwa w Polsce, co czyni nasz kraj liderem w wywozie produktów drobiowych. Sprzedaż zagraniczna krajowego asortymentu drobiowego charakteryzuje się wieloletnim trendem zwyżkowym, czemu sprzyja głównie: konkurencyjność cenowa polskich produktów na rynku unijnym, rosnące zapotrzebowanie na drób w krajach UE oraz bardzo duży popyt na rynkach pozaunijnych.
W okresie styczeń-listopad 2022 r. z Polski wysłano 1 844 tys. ton produktów drobiowych, czyli więcej o 9%. Wartość sprzedaży eksportowej produktów drobiowych osiągnęła 4,7 mld euro i była większa o 55% niż przed rokiem.
źródło: Gospodarz.pl/KOWR foto:
Gospodarz.pl