Kategorie
Zobacz również tu
-
Stosuj bezpiecznie środki ochrony roślin
2024-11-18 -
Wrześniowy skup mleka
2024-11-18 -
Ceny serów w Polsce (3.11.2024)
2024-11-18
Poznaj produkty
-
Ciągnik KUBOTA M9960 101 KM
2013-08-18 -
Maszyna do pakowania ziarna ZPM-180
2019-07-05 -
Nawóz wapniowy - Oxyfertil 80%CaO G1
2012-01-24 -
Hale namiotowe rolnicze typ BETA I
2020-05-11 -
Zaczepy Pickuphitch Scharmueller
2020-05-29
Zamiast kawy – napój energetyzujący?
Coraz częściej młodzież sięga po napoje energetyzujące zamiast po tradycyjny kubek kawy. Niestety oznacza to poważny kryzys dla kawowej branży.
Jak wykazują badania, zaledwie 27 procent osób w wieku między 18 a 24 rokiem życia pije codziennie kawę. Z kolei w grupie ludzi 45-54-letnich jest to już 75 procent, a w wieku 55-64 lat to aż 80 procent osób. Niestety popyt na ten trunek będzie trwał jeszcze jakieś 5 lat.
Dzieje się tak na skutek pojawienia się na rynku napoi energetyzujących. Młode pokolenie rezygnuje z konsumpcji kawy nie tylko dla zdrowia, ale także smaku i wygody użycia.
Dlatego też, według analityków, największym problemem będzie dotarcie do osób poniżej 25 roku życia w czasie kilku najbliższych lat. W związku z tym, że zaczynają oni konsumpcję napojów wraz z zakończeniem szkoły średniej, a niekiedy podczas jej trwania i nie zmieniają swoich żywieniowych przyzwyczajeń z chwilą rozpoczęcia kariery zawodowej, producenci kawy powinni także wprowadzić do swoich ofert napoje energetyzujące.
Równie skuteczna może być agresywna kampania marketingowa poprowadzona za pomocą mediów czy specjalnych akcji w kawiarniach. Można także zaoferować produkty w formie kremów na bazie kawy czy syropów.