- Stawiamy czoła wielu wyzwaniom, od zmian klimatu poczynając, poprzez wahania na rynkach, coraz większe wymagania konsumentów, inwestycje w nowe produkty, aż po zwiększenie produkcji przy jednoczesnym ograniczeniu zużycia zasobów, by zaspokoić rosnące zapotrzebowanie na żywność - powiedział Thomas Magnusson.
W trakcie spotkania położono nacisk na pozycjonowanie i wyróżnianie produktów na rynku, zwracając uwagę na przykład na innowacyjne opakowania, etykiety, budowanie świadomości marki, jakość i wysokie normy produkcji. Właściwe planowanie, idące ramię w ramię z analizą ryzyka rynkowego ma spore znaczenie.
- By sprostać tym wyzwaniom, spółdzielnie tworzyć wartość dodaną produktów, co jest ważniejsze niż kiedykolwiek wcześniej, by spełnić oczekiwania konsumentów. Należy tworzyć nowe, innowacyjne produkty, odpowiadające krótko- i długoterminowym tendencjom konsumenckim, by trafić na rynek. Duże znaczenie ma także znalezienie nowych rynków zbytu dla naszych towarów wysokiej jakości – dodał Magnusson.
Przedstawiono jeden udany przykład, obejmujący stworzenie gotowych sałatek, które stały się tak popularne we Francji, że trafiły również do Hiszpanii i Zjednoczonego Królestwa.