Kategorie
Zobacz również tu
-
Ceny zbóż w kraju (8.12.2024)
2024-12-17
Poznaj produkty
-
Przetrząsacz Sip SPIDER 685|6
2019-12-19 -
Rozrzutnik obornika N-221 -8 T Cynkomet
2016-05-12 -
Głębosz WU23 / 150 WIFO
2020-10-14 -
Wozy paszowe SGARIBOLDI GULLIVER 8000
2020-07-30 -
Agrowłóknina BROCHARD
2013-03-01
Narada Ambasadorów RP. Polskie placówki dyplomatyczne a wsparcie promocji gospodarczej
W Krajowej Szkole Administracji Publicznej zorganizowano Naradę Ambasadorów RP, która była poświęcona omówieniu założeń polskiej polityki zagranicznej. Z uwagi na rosnące znaczenie dyplomacji ekonomicznej jednym z wiodących tematów narady była kwestia wspierania przez polskie placówki dyplomatyczne promocji gospodarczej. W debacie głos zabrał również Marek Sawicki.
- Nasze saldo eksportu żywnością od 2007 r. potroiło się z 2 do 6,6 mld euro. To pokazuje skalę naszego ogromnego sukcesu. Ale jeżeli chcemy utrzymać ten sukces musimy zrobić kolejny krok do przodu – powiedział minister rolnictwa Marek Sawicki na Naradzie Ambasadorów RP.
– Chciałbym podziękować za dotychczasową współpracę, zarówno resortowi spraw zagranicznych, jak i gospodarki. Konsolidacja naszych działań promocyjnych przyniosła efekty – powiedział minister Marek Sawicki, który dodał: - Jednym z moich priorytetów jest zbudowanie teraz wspólnych platform sprzedażowych dzięki, którym poprawi się cena uzyskiwana za eksportowaną polską żywność. Muszę przyznać, że przekonywanie przedsiębiorców do takiego pomysłu jest bardzo trudne, ale liczę, że już niedługo uda mi się namówić do takich działań branże drobiarską oraz mleczarską. Tylko dzięki takim działaniom uda nam się utrzymać obecną, wysoką dynamikę eksportu. Przypomnę, że od 2007 r. do 2014 eksport rolno-spożywczy wzrósł ponad dwukrotnie z 10,1 do 21,3 mld euro. Saldo obrotu potroiło się z 2 mld do 6,6 mld euro. To pokazuje skalę naszego sukcesu. Ale utrzymanie tego sukcesu nie będzie łatwe. Proste przewagi ekonomiczne w postaci relatywnie niskich cen surowców, kosztów pracy czy energii, powoli, ale nieubłaganie kończą się. Jeżeli chcemy nadal chwalić co roku rosnącym eksportem żywności musimy pójść w stronę konsolidacji. Jeżeli przemysł spożywczy nie może zdecydować się na łączenie firm, to powinny to być właśnie wspólne platformy sprzedażowe łączące oferty różnych firm i różnych branż.