| Autor: pomot

Premiera nowego nadwozia do systemu UNIWERSAL

Przedsiębiorstwo Usługowo – Produkcyjne „POMOT” sp. z o.o. w Chojnie podczas targów POLAGRA PREMIERY, które odbywały się w dniach 16 – 19 luty na terenach Międzynarodowych Targów Poznaoskich, zaprezentowało rozrzutnik obornika o ładowności 9T jako nowe nadwozie do systemu UNIWERSAL.

Premiera nowego nadwozia do systemu UNIWERSAL
UNIWERSAL to system nadwozi wymiennych, gdzie jedno podwozie ramowe może obsługiwad kilka różnych nadwozi. Zestaw składa się z podwozia ramowego oraz nadwozi – skrzyni ładunkowej, zbiornika asenizacyjnego, skrzyni typu Mulda, rozsiewacza wapna, nawozów, piasku i soli, platformy do siana i słomy oraz rozrzutnika obornika.



Prezentowany podczas targów rozrzutnik obornika powstał we współpracy z firmą Meteltech z Mirosławca. Obie firmy współpracowały już przy systemie UNIWERSAL. W ofercie dostępne było już wcześniej nadwozie typu skrzynia ładunkowa (popularna przyczepa DB10000), wyprodukowane przez firmę z Mirosławca.



Transport intermodalny wkracza do rolnictwa

Znane od dawna w transporcie drogowym, kolejowym i morskim rozwiązania nadwozi wymiennych maja coraz większe zastosowanie w technice rolniczej. System nadwozi wymiennych to zestaw kilku nadbudów, które można w ciągu kilku minut przełożyc na specjalnie przygotowanym do nich podwoziu. Obecnie firma Pomot oferuje sześd różnych nadwozi wymiennych. Chociaż¿ w gospodarstwie rolnym za zastosowaniem nadwozi wymiennych przemawiają inne względy niż w transporcie drogowym, to za wszystkim jak zwykle stoi ekonomia. Niektóre urządzenia pracujące w gospodarstwie rolnym chociaż są niezbędne, wykorzystuje sie je sporadycznie (sezonowo).



System Uniwersal daje duże oszczędności finansowe już podczas zakupu. Z obliczeo wynika, że udział podwozia w koszcie wyprodukowania całej Przyczepy czy maszyny rolniczej może wynosid od 50 aż do 70% wiec widad tu jakie oszczędności wchodzą w grę. Właściciel gospodarstwa kupuje tylko jedno podwozie składające sie z ramy z zaczepem transportowym i zestawem jezdnym oraz kilka nadwozi. Nadwoziem może byd skrzynia ładunkowa, zbiornik asenizacyjny, rozrzutnik obornika i inne. Operator nakłada na podwozie nadwozie, które w danym momencie potrzebuje. Dalsze oszczędności finansowe wynikają z taoszej eksploatacji. Ograniczenie ilości podwozi w gospodarstwie do jednego sprawia, że jest ono intensywniej wykorzystywane, wymaga mniej zabiegów obsługowo – konserwacyjnych, a nadwozia parkujące na placu zajmują mniej miejsca niż tradycyjne maszyny.



Tagi:
źródło: