| Autor: ntagro

NT AGRO DT - ekstremalnie wytrzymałe przyczepy dwuosiowe dla twardych ludzi z agrobiznesu

Spółka NT Industry, należąca do duńskiej grupy Novatech, działa od 2003 r. Jej śląski zakład w Orzeszu specjalizuje się głównie w produkcji systemów transportowych dla przemysłu morskiego, zaopatrując odbiorców z całego świata (Europa, Ameryka Płn. i Pd., Azja, Afryka).

NT AGRO DT - ekstremalnie wytrzymałe przyczepy dwuosiowe dla twardych ludzi z agrobiznesu
W celu zapewnienia odpowiedniej szczelności burt (pasowanie stal do stali o maksymalnej szczelinie 1 mm), do ich produkcji zastosowano 3 mm szwedzką stal  DOMEX/STRENX 650 o wysokiej wytrzymałości, blisko 3-krotnie większej od zwykłej stali. Podłoga z blachy 4 mm jest masywnie wzmocniona od spodu. Ciekawe rozwiązanie stanowi możliwość całkowitego demontażu wszystkich burt, również  tej przedniej wraz z słupkami, uzyskując w ten sposób platformę do transportu wielkogabarytowych towarów. Wewnętrzne wymiary skrzyni są znormalizowane na europalety 4,55 m x 2,44 m. Wysokość burt z nadstawkami wynosi 1,2 m przy 10 t i 1,4 m przy 12 t. Pojemność ładunkowa, to odpowiednio 13,3  m3  i 15,6 m3. Zastosowanie stali wysokowytrzymałej umożliwiło uzyskanie niespotykanej dotąd trwałości.

NT AGRO DT 10 waży  3.800 kg natomiast DT 12 jest o 200 kg cięższa przy dopuszczalnych masach całkowitych odpowiednio 14.400  kg  i  16.000 kg. Wszystkie elementy podwozia zostały pokryte gruntoemalią poliuretanową z fosforanem cynku, natomiast nadwozie zabezpieczono podkładem i farbą poliuretanową. Technologię zabezpieczenia  antykorozyjnego wykonano w klasie C3. Przyczepy  wyposażone  są w  pneumatyczny dwuobwodowy układ hamulcowy Haldex z ręczną regulacją siły hamowania wraz z wyjściem na drugą przyczepę. Oświetlenie LED zapewnia większe bezpieczeństwo  przy  dopuszczalnej  prędkości  40 km/h.  Pracę w każdym terenie  ma zapewnić nowe ogumienie  385/65 22,5, rozmiar opon można jednak dostosować do wymagań klienta. Rozstaw kół w obu przypadkach to 1.900 mm. W standardzie przyczepy wyposażone są w ręczny hamulec  postojowy, otwór zsypowy w tylnej klapie, centralne ryglowanie zawiasu dolnego aż siedmioma ryglami. Producent dbając o dogodność użytkownika wyposaża swoje produkty w drabinkę wejściową zewnętrzną, stopnie wewnątrz skrzyni, trójkąt ostrzegawczy czy kliny pod koła. Na życzenie klienta można dodatkowo zamontować plandekę wraz ze stelażem, zwężany dyszel czy koło zapasowe z koszem.
 
Stale  wysokowytrzymałe  kreują  nowe rozwiązania przynosząc dodatkowe korzyści  w  branżach  transportowych.  Duże doświadczenie i historia stosowania stali  specjalnych  w  NT  Industry  umożliwiło  zbudowanie  przyczepy  dla  twardych  ludzi  z  agrobiznesu.


Tagi:
źródło: