W celu zapewnienia odpowiedniej szczelności burt (pasowanie stal do stali o maksymalnej szczelinie 1 mm), do ich produkcji zastosowano 3 mm szwedzką stal DOMEX/STRENX 650 o wysokiej wytrzymałości, blisko 3-krotnie większej od zwykłej stali. Podłoga z blachy 4 mm jest masywnie wzmocniona od spodu. Ciekawe rozwiązanie stanowi możliwość całkowitego demontażu wszystkich burt, również tej przedniej wraz z słupkami, uzyskując w ten sposób platformę do transportu wielkogabarytowych towarów. Wewnętrzne wymiary skrzyni są znormalizowane na europalety 4,55 m x 2,44 m. Wysokość burt z nadstawkami wynosi 1,2 m przy 10 t i 1,4 m przy 12 t. Pojemność ładunkowa, to odpowiednio 13,3 m3 i 15,6 m3. Zastosowanie stali wysokowytrzymałej umożliwiło uzyskanie niespotykanej dotąd trwałości.
NT AGRO DT 10 waży 3.800 kg natomiast DT 12 jest o 200 kg cięższa przy dopuszczalnych masach całkowitych odpowiednio 14.400 kg i 16.000 kg. Wszystkie elementy podwozia zostały pokryte gruntoemalią poliuretanową z fosforanem cynku, natomiast nadwozie zabezpieczono podkładem i farbą poliuretanową. Technologię zabezpieczenia antykorozyjnego wykonano w klasie C3. Przyczepy wyposażone są w pneumatyczny dwuobwodowy układ hamulcowy Haldex z ręczną regulacją siły hamowania wraz z wyjściem na drugą przyczepę. Oświetlenie LED zapewnia większe bezpieczeństwo przy dopuszczalnej prędkości 40 km/h. Pracę w każdym terenie ma zapewnić nowe ogumienie 385/65 22,5, rozmiar opon można jednak dostosować do wymagań klienta. Rozstaw kół w obu przypadkach to 1.900 mm. W standardzie przyczepy wyposażone są w ręczny hamulec postojowy, otwór zsypowy w tylnej klapie, centralne ryglowanie zawiasu dolnego aż siedmioma ryglami. Producent dbając o dogodność użytkownika wyposaża swoje produkty w drabinkę wejściową zewnętrzną, stopnie wewnątrz skrzyni, trójkąt ostrzegawczy czy kliny pod koła. Na życzenie klienta można dodatkowo zamontować plandekę wraz ze stelażem, zwężany dyszel czy koło zapasowe z koszem.
Stale wysokowytrzymałe kreują nowe rozwiązania przynosząc dodatkowe korzyści w branżach transportowych. Duże doświadczenie i historia stosowania stali specjalnych w NT Industry umożliwiło zbudowanie przyczepy dla twardych ludzi z agrobiznesu.