| Autor: mikolaj

Nowy CLAAS JAGUAR – zwiększony komfort oraz wydajność

Ze swoimi dwoma seriami oraz z jedenastoma modelami sieczkarni samojezdnej firma CLAAS wciąż oferuje największą gamę tego typu maszyn na świecie. Począwszy od przenośnika ślimakowego po tunel wyrzutowy, firma CLAAS po raz kolejny zaprezentowała wyjątkowe rozwiązania inżynierskie oraz ugruntowała pozycję lidera w zakresie innowacji. Wprowadzając nową normę emisji spalin Stage IV w całej gamie maszyn, CLAAS wprowadził nowe zaawansowane technologie, nowe walce zgniatacza ziarna oraz dodatkowe wyposażenie takie jak system kontroli ciśnienia w oponach dla osi napędowej oraz kierującej w sieczkarni JAGUAR.

Nowy CLAAS JAGUAR – zwiększony komfort oraz wydajność

CLAAS JAGUAR

Wraz z nowymi rzędowymi 6-cylindrowymi silnikami marki Mercedes-Benz oraz technologią SCR związaną z emisją spalin, wszystkie modele CLAAS JAGUAR obecnie spełniają normę emisji spalin Stage IV (Tier 4). W ramach technologii AdBlue zamontowano w maszynach dodatkowy 130 l zbiornik na mocznik. Dwa najmocniejsze modele 970 oraz 980 nie są objęte żadną regulacją dotyczącą normy emisji spalin dla mocy silnika powyżej 560 kW. Silniki zamontowane w tych modelach to silniki marki MAN typu V8 oraz V12.
 
Dalszy rozwój DYNAMIC POWER

Silnik to nie jedyny element wpływający na wydajność maszyny, ale również inteligentne zarządzanie maszyną podczas pracy. Z tego powodu CLAAS zastosował system sterowania mocą silnika DYNAMIC POWER w sieczkarniach JAGUAR oraz wprowadził je w modelach od 940 do 980, a także w serii 860 i 870, dodając trzy tryby do wyboru w CEBIS. DYNAMIC POWER steruje mocą silnika w zależności od jego prędkości obrotowej. Podczas szerokiego otwarcia przepustnicy, system osiąga maksymalną efektywność oraz przepustowość, gdyż silnik osiąga swoją maksymalną moc przy prędkości 1800 obr/min. W zakresie częściowego obciążenia maszyny oraz prędkościami obrotowymi 1800 – 2000 obr/min, system DYNAMIC POWER dostosowuje moc w 10 krokach. Pozwala to na oszczędność paliwa do 10,6% w trybie częściowego obciążenia maszyny. Kolejną nową cechą jest fakt, że operator w trzech krokach może wybrać jeden z trzech trybów pracy silnika. Operator może wybrać “moc maksymalna”, “moc wysoka” oraz “moc normalna”. Nowa funkcja pozwala maszynie na wjazd w łan z maksymalną mocą (poziom 10) i tylko dopiero po wyjeździe system ustawia wymaganą do pracy moc silnika. To pozwala zwiększyć niezawodność funkcjonalną maszyny.    

CRUISE PILOT – Automatyczne sterowanie prędkością

System automatycznego sterowania prędkością maszyny CRUISE PILOT również pomaga osiągnąć maksymalną zdolność pracy oraz efektywność maszyny, zwiększając tym samym komfort operatora. W 2013, CLAAS wprowadził system CRUISE PILOT do sieczkarni samojezdnych. Poprzednio system był oferowany tylko w kombajnach LEXION. Początkowo system był dostępny tylko w jednym wyższym modelu maszyny - JAGUAR 980. Obecnie CLAAS wprowadził tą technologię w kolejnych modelach, nie tylko w JAGUAR 940 do 970, ale także w modelach 870 i 860. Aby używać CRUISE PILOT wpierw operator określa wymaganą prędkość obrotową w CEBIS. Ustalona prędkość jest łatwo aktywowana poprzez użycie przycisku na dźwigni wielofunkcyjnej. Od tego momentu sieczkarnia JAGUAR w sposób ciągły pracuje na określonych obrotach silnika. Jeśli gęstość łanu zwiększa się, to prędkość jazdy maszyny jest automatycznie redukowana. Jeśli gęstość łanu zmniejsza się, wtedy JAGUAR zwiększa prędkość jazdy póki nie osiągnie określonej wcześniej prędkości obrotowej silnika. System sterowania działa na podstawie odczytu przepustowości oraz stopnia obciążenia silnika. Operator może wybrać między trzema trybami pracy: prędkość jazdy (stała prędkość pracy), wydajność (stała przepustowość) oraz maksymalne obciążenie silnika.
 

Czytaj dalej na następnej stronie...


Tagi:
źródło: