Ważący 24,6 ton najwiÄ™kszy na Å›wiecie kombajn zbożowy CR 10.90 o wymiarach - dÅ‚ugość 9,80 m, szerokość 3,49 m i wysokość 3,98 m, musiaÅ‚ być przetransportowany w caÅ‚oÅ›ci, bez demontażu kóÅ‚ i innych części. Miejscem odbioru maszyny byÅ‚a Marcala w zachodnich WÄ™grzech, skÄ…d w ciÄ…gu 4 dni zostaÅ‚a dostarczona do Zedelgem w póÅ‚nocnej Belgii. Przygotowanie transportu wymagaÅ‚o od spedytorów Fracht FWO bardzo dobrego zaplanowania - dotrzymania wymaganego terminu dostawy, odpowiedniego doboru specjalistycznych naczep samochodowych oraz speÅ‚nienia licznych formalnoÅ›ci, które wiążą siÄ™ z organizacjÄ… ciężkich dostaw. Do przewozu maszyny na trasie liczÄ…cej ok. 1600 km wybrano specjalistycznÄ… 3-osiowÄ… naczepÄ™ niskopodwoziowÄ… typu tiefbett, poszerzonÄ… do szerokoÅ›ci 3,2 m. Operator musiaÅ‚ uzyskać też odpowiednie zezwolenia na przejazdy ponadgabarytowe po drogach publicznych w 4 krajach, przez które przebiegaÅ‚ transport, czyli na WÄ™grzech, w Austrii, Niemczech i Belgii. Aby zapewnić bezpieczeÅ„stwo, transport najwiÄ™kszego na Å›wiecie kombajnu zbożowego na caÅ‚ej trasie przejazdu musiaÅ‚ być pilotowany.
Kolejnym ciekawym transportem przygotowanym przez Fracht FWO byÅ‚a dostawa kombajnu zbożowego CX6.90 z Polski na targi w Grecji. Po raz pierwszy spedytorzy Fracht FWO stanÄ™li przez zadaniem zorganizowania przewozu ponadgabarytowego kombajnu wraz z hederem (urzÄ…dzenie do Å›cinania zboża). W tym przypadku szczególne znaczenie miaÅ‚ termin dostawy, który musiaÅ‚ być dopasowany do harmonogramu targów, a jednoczeÅ›nie uwzglÄ™dniać czas potrzebny na uzyskanie specjalnych pozwoleÅ„ na przejazd ponadgabarytowy przez 5 krajów, czyli PolskÄ™, SÅ‚owacjÄ™, WÄ™gry, RumuniÄ™ i GrecjÄ™. Konieczne byÅ‚o też zdemontowanie kóÅ‚. Ważący po demontażu kóÅ‚ 11,5 tony kombajn zbożowy (o dÅ‚ugoÅ›ci 8,85 m, szerokoÅ›ci 3,30 m i wysokoÅ›ci 3,60 m) zostaÅ‚ umieszczony na naczepie typu tiefbett z wÄ…skÄ… podÅ‚ogÄ…, umożliwiajÄ…cej zaÅ‚adunek i rozÅ‚adunek kombajnu przy zdemontowanych koÅ‚ach, bez pomocy dźwigu. Osobno przewieziono koÅ‚a i 2,5-tonowy heder. Aby dotrzymać ustalonego terminu dostawy, Fracht FWO zapewniÅ‚ podwójnÄ… obsadÄ™ kierowców. Dodatkowo na caÅ‚ej, liczÄ…cej ok. 1900 km, trasie pojazdy z Å‚adunkiem byÅ‚y pilotowane.
DziaÅ‚ Project Cargo Fracht FWO zorganizowaÅ‚ także transporty drogowe trzech kombajnów zbożowych o Å‚Ä…cznej wadze ponad 55 ton, które dostarczono do 3 różnych miejscowoÅ›ci na terenie Niemiec.
OrganizujÄ…c dostawy kombajnów rolniczych spedytorzy Fracht FWO wykorzystali doÅ›wiadczenie zdobyte podczas realizacji wczeÅ›niejszych projektów dla firm z branży rolniczej. PrzykÅ‚adem może być wyjÄ…tkowa dostawa just-in-time 10 kombajnów zbożowych z Polski do Dani. Oprócz pozyskania zezwoleÅ„ na przejazdy drogami, wymagaÅ‚a ona zarezerwowania w tym samym czasie 10 specjalistycznych Å›rodków transportu.