Z danych GUS wynika, że wywóz papierosów za granicę w latach od 2004 do 2011 wzrósł o 1,2%. Obecnie sprzedaż jest prowadzona do 72 krajów na świecie (m.in. Japonii i Indonezji) i kształtuje się na poziomie 1,2 mld euro. Znaczny wpływ na wysoki eksport produktów tytoniowych wywiera wysokowykwalifikowana, tania siła robocza, ale również duże zaplecze upraw (Polska zajmuje drugie miejsce pod względem wielkości produkcji tytoniu).
Dużym zainteresowaniem wśród mieszkańców innych państw cieszy się również polska żywność, która jest motorem polskiego eksportu. Dzieje się tak dzięki dobrej relacji cena-jakość, jaką udało się wypracować polskim producentom. Zdaniem eksperta Polskiej Federacji Producentów Żywności, produkty są niedrogie dla Europejczyków, natomiast jakościowo przypominają im żywność sprzed kilkudziesięciu lat.
Wśród 20 grup towarów, których eksport w ostatnich siedmiu latach wzrósł najbardziej, aż 11 produktów stanowią towary spożywcze. Liderem jest zboże, zwłaszcza pszenica, którego sprzedaż poza granice Polski wzrosła o 803%. Wzrost zanotowano również w przypadku kawy – o 722%, jaj – o 685% i herbaty - o 436%.