| Autor: redakcja1

Paryż niezmiennie najatrakcyjniejszym miastem na świecie

Wyniki najnowszej fali badania Anholt-GfK City Brands IndexSM (CBISM) pokazują, iż Paryż nadal utrzymuje pozycję lidera. Po raz czwarty od rozpoczęcia badania Paryż otrzymał najwyższą ocenę spośród wszystkich 50 analizowanych miast.

Paryż niezmiennie najatrakcyjniejszym miastem na świecie
Warszawa w kolejnym badaniu notuje wzrost – od 2013 roku, w którym zajmowaÅ‚a 43 miejsce, stale poprawia swojÄ… lokatÄ™ i obecnie zajmuje 36 miejsce. PoprawÄ™ zanotowaÅ‚y również miasta australijskie: Sydney wyprzedziÅ‚o Nowy Jork (4 miejsce), odzyskujÄ…c pozycjÄ™ w czoÅ‚owej trójce, a Melbourne wskoczyÅ‚o na 7 miejsce, wyprzedajÄ…c Amsterdam (8 miejsce) i Berlin (10 miejsce).
 
Badanie ocenia siłę i atrakcyjność wizerunku każdego miasta, będąc syntetyczną miarą powstającą w oparciu o s ześć składowych:
  • Ogólne postrzeganie miasta (miÄ™dzynarodowy status i pozycja miasta)
  • Miejsce (ocena poÅ‚ożenia i skomunikowania)
  • Ogólne warunki życia (m.in. koszty zakwaterowania i standard usÅ‚ug publicznych)
  • Ludzie (populacja – przyjazność, różnorodność kulturowa, poczucie bezpieczeÅ„stwa)
  • Puls miasta (interesujÄ…ce dziaÅ‚ania, w jakich można uczestniczyć)
  • PotencjaÅ‚ miasta (możliwoÅ›ci zarobkowe, edukacyjne).
CBISM wykazuje również niestabilność wizerunku miast w oparciu o markÄ™ narodowÄ…. Niektóre miasta osiÄ…gajÄ… gorsze wyniki wizerunkowe niż pozycja danego kraju w tegorocznym rankingu Nation Brands IndexSM. PrzykÅ‚adem jest np. Berlin, który z trudem utrzymaÅ‚ miejsce w Å›cisÅ‚ej czoÅ‚ówce miast.
CBI_2017.png
- Wydaje siÄ™ to nieco zaskakujÄ…ce, biorÄ…c pod uwagÄ™ fakt, że Niemcy jako kraj, uplasowaÅ‚y siÄ™ na 1 miejscu w rankingu 2017 Nation Brands Index, majÄ…c najbardziej stabilny wizerunek wÅ›ród wszystkich badanych krajów – komentuje Vadim Volos, Senior VP dziaÅ‚u Social and Strategic Research i szef projektu CBI w GfK.

Pokazuje to, że miasta nie mogÄ… opierać siÄ™ na marce narodowej, ale muszÄ… dbać również o wÅ‚asny, unikatowy wizerunek.

W pierwszej poÅ‚owie rankingu dominujÄ… miasta zachodnioeuropejskie i kulturowo anglosaskie. Również w poprzednich latach te miasta zyskiwaÅ‚y lepsze oceny w skali Å›wiatowej niż miasta kulturowo zwiÄ…zane ze wschodem. W roku 2017 zauważalna jest jednak pozytywna zmiana w przypadku wielu miast, które nie sÄ… ograniczone swoim poÅ‚ożeniem czy stopniem rozwoju. PrzykÅ‚adem jest Tokyo, które jest jednym z nielicznych miast niezachodnich plasujÄ…cych siÄ™ w pierwszej poÅ‚owie rankingu. Po spadku zanotowanym w 2013 roku, dwa kolejne badania CBISM wykazaÅ‚y, że Tokyo odbudowaÅ‚o i wzmocniÅ‚o swój wizerunek. W najnowszym badaniu CBISM 2017 Tokyo notuje najwyższy wzrost wskaźnika oceny (+1,79), plasujÄ…c siÄ™ na 11 miejscu wraz z Vancouver, przed Madrytem, BarcelonÄ…, Waszyngtonem, Toronto i Wiedniem.


Tagi:
źródło: