Wartość polskiego eksportu na ten rynek wyniosła ponad 8,6 mld EUR i w porównaniu z tym samym okresem 2022 roku, był to wzrost o 13,7%.
Wywóz do Niemiec stanowił 25,4% wartości polskiego eksportu rolno-spożywczego. Drugim największym odbiorcą produktów rolno-spożywczych z Polski w dalszym ciągu pozostaje Wielka Brytania z udziałem na poziomie 8,1%. Wartość wysyłki na rynek brytyjski wyniosła 2,7 mld EUR, co oznaczało zwyżkę o 16,6% w stosunku do tego samego okresu sprzed roku.
Ważnymi odbiorcami polskiej żywności były także: Holandia z udziałem w eksporcie ogółem na poziomie 6,2%, Francja z 6,2%, Włochy z 4,8% oraz Czechy z 4,6%.
W okresie styczeń-sierpień 2023 roku pod kątem wartości wysyłano przede wszystkim papierosy, mięso drobiowe, chleb i pieczywo cukiernicze oraz ciasta i ciastka, zwłaszcza wafle i herbatniki, czekoladę i inne przetwory spożywcze zawierające kakao, karmę dla zwierząt, szczególnie dla psów i kotów, pszenicę, syropy cukrowe, przetworzone lub konserwowane mięso, mięso wołowe, kukurydzę, sery i twarogi, ryby wędzone, filety rybne oraz przetwory spożywcze z mąki.
Wartość eksportu tych towarów stanowiła około 55,5% ogólnego wywozu towarów rolno-spożywczych z Polski.