| Autor: redakcja1

Kierunki polskiego eksportu produktów rolno-spożywczych

Najwięcej artykułów rolno-spożywczych, jak ma to miejsce od lat, sprzedano do Niemiec. Wartość polskiego eksportu na ten rynek wyniosła ponad 13,3 mld EUR i był to wzrost o blisko 11%.

Kierunki polskiego eksportu produktów rolno-spożywczych
Eksport do Niemiec stanowił 27,8% wartości polskiego eksportu rolno-spożywczego.

Z Polski do Niemiec sprzedawano najczęściej papierosy, mięso drobiowe, karmę dla zwierząt domowych – gł. psów i kotów, wyroby piekarnicze, ciasta i ciastka, wędzone ryby - gł. łososie, czekoladę i inne przetwory zaw. kakao, pszenicę oraz kukurydzę.

Na kolejnych miejscach znalazła się: Wielka Brytania - 8,1%, Holandia - 6,1%, Francja - 5,9%, Włochy - 4,8%, Czechy - 4,6% oraz Hiszpania - 3,5%.

Należy odnotować wzrost o około 15% wartości polskiego eksportu do Irlandii, o 14% do Grecji, o 12% do Hiszpanii oraz o 11% do Niemiec.

Wyraźnie wzrosły również obroty z niektórymi państwami WNP takimi jak m.in. Kazachstan, Kirgistan, Uzbekistan, Azerbejdżan.

Natomiast spadła wartość sprzedaży m.in. do Austrii o 7,4%, Belgii o 4,3%, Finlandii o 4,3% oraz Kanady o 6,1%.


 


Tagi:
źródło: