| Autor: mikolaj

Czy srebrną gospodarkę czeka złoty wiek?

43 proc. Polaków w wieku od 50 do 75 lat deklaruje, że regularnie używa urządzeń cyfrowych. Jest to aż dwukrotnie więcej niż średnia europejska. Internet uznawany jest za dobrą alternatywę dla telewizji, którą ogląda się w Polsce mniej niż w innych krajach. Uznawany jest również za wiarygodne źródło informacji i pomaga w dokonywaniu wyborów. Regularnie korzystają oni z internetowych porównywarek cen i czytają komentarze internautów, a same zakupy najczęściej robią w sklepach stacjonarnych – takie wnioski płyną z raportu L’Observatoire Cetelem 2016 „Czy srebrną gospodarkę czeka złoty wiek?” przygotowanego przez BNP Paribas Personal Finance.

Czy srebrną gospodarkę czeka złoty wiek?

Nasze badanie zostało przeprowadzone wśród osób pomiędzy 50. a 75. rokiem życia. Wyniki raportu pokazują, że ta grupa  sprawnie korzysta z możliwości, jakie dają nowe technologie. Starają się podążać za trendami i dokonywać dobrych wyborów dla siebie. Internet służy im jako źródło informacji i sposób na porównanie cen, natomiast tradycyjne sklepy pozostają wciąż ich ulubionym miejscem dokonywania zakupów – powiedział Krzysztof Wojciechowski, dyrektor Zarządzający Pionu Sprzedaży Consumer Finance w Banku BGŻ BNP Paribas. – Badana grupa ceni sobie więzi społeczne i relacje z bliskimi. Biorą pod uwagę opinie innych osób i ufają radom znajomych i rodziny. W codziennym życiu potrafią znaleźć równowagę między własnymi zainteresowaniami i rozwijaniem pasji, a czasem przeznaczonym dla bliskich osób – dodał Krzysztof Wojciechowski.

50+ w sieci

Uczestnicy badania wolą komputery stacjonarne niż urządzenia mobilne (tablety, smartfony, laptopy). Korzystają z Internetu właściwie o każdej porze dnia, w nie­których przypadkach wieczorami i nocą nawet częściej niż młodsze pokolenia. Przed ekranami komputerów i telewizorów przeciętny starszy mieszkaniec Europy spędza tygodniowo 27 godzin. To o 20 proc. więcej niż młode pokolenie. Co ciekawe w Polsce więcej czasu spędzają na odwiedzaniu stron internetowych (10,45 godzin w tygodniu), niż na oglądaniu telewizji (8 godzin w tygodniu).

Dla badanej grupy Polaków korzystanie z Internetu stanowi część procesu zakupowego. 67 proc. zapoznaje się z komentarzami internautów, 73 proc. regularnie zagląda do internetowych porównywarek cen, a 12 proc. uważa opinie internautów za decydujące kryterium.

Mimo rosnącego zainteresowania nowymi technologiami, rzadko kupują w sieci. Odsetek osób, które decydują się na zakup ubrań online wynosi 13 proc., podczas gdy średnia europejska wynosi 23 proc. Główny powód takiego zachowania to chęć obejrzenia towaru przed kupnem oraz brak zaufania do płatności internetowych.

Czytaj dalej na następnej stronie...



Tagi:
źródło: