Największe ilości tego gatunku mięsa trafiły na rynek unijny. Udział krajów Wspólnoty w eksporcie wieprzowiny stanowił 53% całego wywozu i oznaczał 26-procentowy wzrost wolumenu w relacji rocznej. Polska wieprzowina sprzedawana była głównie na rynki europejskie do Włoch, na Węgry, Słowację oraz do Niemiec, przy czym Włochy i Niemcy zakupiły o odpowiednio 80% i 175% więcej mięsa wieprzowego niż w zeszłym roku.
W analizowanym okresie duże znaczenie dla polskiego eksportu, poza rynkiem Unii Europejskiej, odegrały Chiny. Na terytorium tego kraju dostarczono bowiem 11 tys. ton mięsa wieprzowego, co oznacza 12% udział w wywozie. Co ciekawe, ilość ta była porównywalna do wielkości mięsa jaką Chińczycy zaimportowali w całym 2012 roku.
Jednocześnie obserwowany był spadek eksportu do innych krajów trzecich. Niemniej jednak wysoki wolumen wywozu do Chin, spowodował, że eksport poza UE nadal wykazywał tendencję rosnącą – o 2%.
Zdaniem ekspertów Banku BGŻ, jeśli relacje w handlu wieprzowiną z Chinami będą się rozwijać tak jak w pierwszych miesiącach bieżącego roku, to przełoży się to na jeszcze wyższy wzrost wolumenu tego mięsa także poza państwa członkowskie.