W okresie styczeń–lipiec 2022 r. z Polski za granicę sprzedano 366 tys. ton produktów wieprzowych w ekwiwalencie tusz, a więc mniej o 11% niż przed rokiem.
Jednak przychody uzyskane z eksportu były o 7% wyższe i wyniosły 980 mln euro, ze względu na notowany na początku 2022 r. w Polsce oraz na rynku globalnym wyższy poziom cen asortymentu wieprzowego, w porównaniu z tym samym okresem 2021 r.. Przedmiotem krajowego wywozu było szczególnie świeże i mrożone mięso wieprzowe - 57% udziału w wolumenie eksportu.
W okresie siedmiu miesięcy 2022 r. za granicę sprzedano 208 tys. ton mięsa wieprzowego za 454 mln euro, w większości do państw UE - 64% kontyngentu.
Największymi unijnymi odbiorcami tego asortymentu były: Słowacja z 9% udziału i 19 tys. ton, Niemcy i Czechy - po 8% udziału oraz odpowiednio 17 tys. ton i 16 tys. ton, Rumunia i Węgry - po 6% udziału i po około 12 tys. ton.
Mięso wieprzowe dostarczano też poza obszar celny UE, przede wszystkim do: USA i Wielkiej Brytanii - po 6%i po około 13 tys. ton oraz Ukrainy – 6% i 12 tys. ton.
źródło: Gospodarz.pl/KOWR foto:
sxc.hu