| Autor: redakcja6

WorldFood Warsaw 2014 okiem organizatora. Ponad 3 tys. gości, 100 wystawców z całego świata i pełne sale podczas konferencji

Wystawcy, goście i organizatorzy nie kryli zadowolenia po pierwszej edycji Międzynarodowych Targów Żywności i Napojów WorldFood Warsaw 2014. Przez trzy dni imprezy Warszawskie Centrum EXPO XXI odwiedziło ponad 3 tys. gości. Jak mówili wystawcy, najważniejsze że odwiedzający nie byli przypadkowi. Na targi organizowane w formule business-to-business przyszli menadżerowie i szefowie firm z branży spożywczej i innych, które z nią współpracują.

WorldFood Warsaw 2014 okiem organizatora. Ponad 3 tys. gości, 100 wystawców z całego świata i pełne sale podczas konferencji



Dariusz Richter z Kuchnie Świata, który prezentował dania na stoisku malezyjskim chwalił frekwencję imprezy: - Targi nie były duże, ale jak na pierwszą edycję widzę zadowalający ruch. Cieszy, że przyszły osoby z branży. Dla mnie ważne, że pojawili się ważni odbiorcy na olej palmowy. Wiele osób o niego pytało, bo wiedza w naszym kraju na temat oleju palmowego jest zerowa. Ogólnie jestem zadowolony z imprezy – dodaje Richter.

 
Panele konferencyjne obejmowały też m.in. analizę i przegląd rynku żywności pakowanej w Polsce i Europie Wschodniej. Podczas targów eksperci omówili też możliwości działań eksportowych na rynkach Europy Wschodniej i w Azji. To o tyle istotne, bo eksport do krajów trzecich z UE cały czas wzrasta. Specjaliści opowiedzieli m.in., jak prowadzić promocję i marketing na rynku chińskim oraz na co zwracać uwagę podczas negocjacji z chińskimi partnerami.
 
- Pomimo rozdrobnionej infrastruktury dystrybucyjnej i rosnącej konkurencji lokalnej możliwości dla przedsiębiorstw europejskich do sprzedaży swoich produktów w Chinach mogą rosnąć – mówi Jerzy Rzymanek, wiceprzewodniczący Klastra Eksport Promocja Azja, Polskie Centrum Logistyczne Xijiao w Szanghaju. – Tamtejszy rynek jest napędzany przez coraz wyższe dochody, urbanizację i rosnące zamiłowania do zagranicznych produktów. Podczas targów pokazane zostały praktyczne możliwości wprowadzania żywności na chiński rynek zarówno z wykorzystaniem tradycyjnych kanałów dystrybucji oraz najnowszych technologii informatycznych.
 
- Specjalne panele były też poświęcone wyzwaniom logistycznym, bezpieczeństwu i higienie w procesie produkcyjnym w branży spożywczej jak również znakowaniu żywności i oznakowaniu substancji dodatkowych – tłumaczy Agnieszka Szpaderska, manager WorldFood Warsaw 2014.
 
Według wstępnych danych, wśród odwiedzających byli importerzy i eksporterzy żywności oraz napojów, przedstawiciele sieci sklepów detalicznych, właściciele sklepów i hurtowni spożywczych, producenci żywności i napojów, kierownictwo punktów HoReCa, stowarzyszenia oraz władze lokalne. Na imprezie zjawiła się kadra zarządzająca i osoby decyzyjne w firmach.

Czytaj więcej na nasntępnej stronie...


Tagi:
źródło: