Kategorie
Zobacz również tu
-
2024-11-22
-
Eksport towarów rolno-spożywczych z Polski
2024-11-22 -
Wyniki kontroli jakości przekąsek słonych
2024-11-22 -
Ceny serów w Polsce (10.11.2024)
2024-11-22
Poznaj produkty
-
Opryskiwacz polowy przyczepiany 1500/15
2011-07-15 -
Traktorek Shibaura P17F 4x4
2011-12-28 -
Wozy paszowe SGARIBOLDI COMBI 8200
2020-07-30 -
UNIWERSALNY PRZYCZEPIANY ROZSIEWCZ 4,0T
2016-05-11
Zapasy jabłek w Polsce i innych krajach UE (luty 2015)
Jak wynika z danych WAPA zaprezentowanych na Sadowniczym Forum Ekonomicznym 20/02/2015, zapasy jabłek w Unii Europejskiej na początku lutego 2015 roku wyniosły 3,66 mln t i były o 10,8% większe w odniesieniu do analogicznego czasu przed rokiem.
Zapasy jabłek
Jak podaje Bank BGŻ, w Polsce według statystyk organizacji zapasy jabłek kształtowały się w granicy 1,016 mln t, a więc to o 15,8% więcej niż rok wcześniej.
Najwyższym poziomem zapasów w Unii charakteryzowały się, podobnie jak w poprzednich miesiącach, Włochy. Kontyngent zapasów w tym kraju na dzień 1 lutego tego wyniósł 1,19 mln t. i był o 16,5% większy niż przed rokiem.
Dynamika wzrostu zapasów jabłek w ujęciu rocznym w Polsce, ale też w innych krajach UE, zmalała w styczniu i w lutym 2015 roku. Na początku grudnia minionego roku zapasy były przeciętnie wyższe w Unii Europejskiej o 12,5% niż przed rokiem, a na początku stycznia o 11,6%. jak zatem widać, w ciągu minionych dwóch miesięcy sprzedaż jabłek w krajach Wspólnoty była większa niż w tym samym czasie przed rokiem. Według WAPA, w okresie tym na rynek trafiło 1,45 mln ton jabłek, tj. 16% zwyżka w skali roku.
W Polsce ilość rozdystrybuowanych jabłek w tym okresie wyniosła 450 tys. ton, a zatem to o 23% więcej w odniesieniu do roku poprzedniego. Wysoką dynamiką sprzedaży charakteryzowały się Niemcy, gdzie w analogicznym czasie uwolniono 122 tys. ton jabłek, czyli o 51% więcej niż przed rokiem. Jedną z gorszych dynamik wykazywały Włochy, gdzie sprzedaż roczna wzrosła tylko o 7%.
W dużej mierze, przy ograniczeniu rynku eksportowego, za zwiększenie się sprzedaży odpowiadać może większy popyt wewnętrzny. Może to wynikać z wielu czynników, jak mniejszych cen jabłek, większą ich promocją, a także ich wyższą jakością w ofercie krajowej.