Kategorie
Zobacz również tu
-
Ceny na stacjach paliw ustabilizowały się
2024-10-30 -
Unijna produkcja mięsa
2024-10-30
Poznaj produkty
-
Kultywator Przedsiewny BEST
2020-02-20 -
Przyczepy objętościowe SIWA
2014-04-24 -
Modernizacja obór
2014-01-09 -
PRZENOŚNIK ŚLIMAKOWY Z KOSZEM
2016-02-11
Nowe programy promocji żywności
Komisja Europejska zatwierdziła 33 nowe programy promujące unijne produkty rolno-spożywcze na okres nadchodzących trzech lat, w sfinansowaniu których połowę poniesionych kosztów pokryje budżet WPR - podaje FAMMU/FAPA.
Programy promocji żywności
Zatwierdzone programy obejmują szeroką paletę produktów w tym artykuły mleczarstwa, mięso oraz owoce i warzywa. Cześć z nich skierowana jest na promocję na rynkach zagranicznych. Realizacja programów prognozuje koszty sięgające 108 mln EUR, z czego z budżetu WPR ma pochodzić połowa, a więc 54 mln EUR.
W 2014 roku Parlament i Rada uzgodniły rewizję unijnej polityki promowania żywności. Współfinansowanie ze strony Unii ma zwiększyć się z aktualnych 50% do 70-80% poniesionych kosztów, a w odniesieniu do Grecji i Cypru nawet do 85%. Prognozowany jest również szerszy zakres beneficjentów i produktów objętych programami.
Większy nacisk ma zostać położony na rynki zagraniczne. Stopniowo mają wzrastać środki z budżetu UE na współfinansowanie promocji żywności dochodząc do 200 mln EUR w 2019 roku. W 2016 r. Unia zarezerwowała na te cele 111 mln EUR.
Z 33 programów, które są przeznaczone do realizacji jeszcze z budżetu na 2015 rok finansowana jest promocja produktów mleczarstwa, mięsa, świeżych i przetworzonych owoców i warzyw, produktów o chronionych oznaczeniach geograficznych, oliwy z oliwek i produktów organicznych.
Większość programów skierowana jest na promocję na wewnętrznym rynku Wspólnoty, a kolejne 13 na rynkach zagranicznych, takich jak: Chiny, kraje Bliskiego Wschodu, północnej Afryki, Południowo-Wschodniej Azji, Japonii, Korei Południowej, Afryki, Rosji, Białorusi, Kazachstanu, Australii, Norwegii i państw bałkańskich.