Kategorie
Zobacz również tu
-
Ceny zbóż w kraju (8.12.2024)
2024-12-17
Poznaj produkty
-
Mlekomat jednozbiornikowy Mi
2012-12-31 -
DEPAL 9 - Środek do usuwania kamienia i rdzy
2013-01-08 -
Zestaw do Ad Blue BASIC
2016-04-14 -
Zbieracz cebuli KRUKOWIAK SATURN Z-437
2012-03-15
Fundusze promocji Produktów Rolno-Spożywczych - nowa kadencja komisji zarządzających
W dniu 25 listopada Minister Rolnictwa i Rozwoju Wsi Stanisław Kalemba wręczył powołania członkom Komisji Zarządzających Funduszy Promocji Produktów Rolno-Spożywczych na nową kadencję.
Fundusze Promocji Produktów Rolno-Spożywczych utworzone zostały na podstawie ustawy z dnia 22 maja 2009 r. o funduszach promocji produktów rolno-spożywczych (Dz. U. Nr 97, poz. 799, z późn. zm.). Kadencja członków komisji zarządzających, zgodnie z art. 11 ust. 3 ww. ustawy, trwa 4 lata licząc od dnia ich powołania.
Ogólnokrajowe organizacje właściwe dla danego funduszu promocji, zgodnie z § 2 ust. 1 rozporządzenia Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi z dnia 18 września 2009 r. w sprawie trybu zgłaszania kandydatów na członków komisji zarządzających funduszy promocji produktów rolno-spożywczych oraz sposobu ich wyboru (Dz. U. Nr 159, poz. 1259), zgłosiły w terminie do 26 lipca 2013 r. swoich kandydatów na członków poszczególnych komisji. Po jednym przedstawicielu izb rolniczych do poszczególnych funduszy promocji zgłosiła, zgodnie z art. 10 ustawy z dnia 22 maja 2009 r. o funduszach promocji produktów rolno-spożywczych, Krajowa Rada Izb Rolniczych. Wykazy wszystkich zgłoszonych kandydatów, zgodnie z § 4 ust. 1 ww. rozporządzenia, zostały przekazane w dniu 9 sierpnia 2013 r. ogólnokrajowym organizacjom w celu dokonania przez nie wyboru składu komisji zarządzających.
Na podstawie § 4 ust. 2 ww. rozporządzenia, ogólnokrajowe organizacje właściwe dla danego funduszu promocji, mogły dokonać w terminie do dnia 16 sierpnia 2013 r. wyboru członków komisji zarządzającej danego funduszu promocji spośród zgłoszonych kandydatów. Z prawa tego skorzystały organizacje branżowe w dwóch funduszach po stronie hodowców: Funduszu Promocji Mięsa Końskiego oraz Funduszu Promocji Mięsa Owczego.
Minister Rolnictwa i Rozwoju Wsi, zgodnie z § 4 ust. 4 ww. rozporządzenia, dokonał wyboru pozostałych członków komisji zarządzających biorąc pod uwagę ich wiedzę i doświadczenie w zakresie niezbędnym do realizacji celów określonych w ustawie o funduszach promocji.
Członkowie komisji zarządzających funduszy promocji produktów rolno-spożywczych – kadencja na lata 2013-2017
I. Fundusz Promocji Mleka
Członkowie komisji reprezentujący ogólnokrajowe organizacje zrzeszające dostawców hurtowych lub bezpośrednich mleka:
1. Pan Krzysztof Józef Banach
2. Pan Przemysław Władysław Jagła
3. Pan Krzysztof Zdzisław Pogorzelski
4. Pan Romuald Jankowski
Członkowie komisji reprezentujący ogólnokrajowe organizacje zrzeszające podmioty skupujące i zakłady prowadzące działalność w zakresie przetwórstwa mleka:
1. Pani Agnieszka Maliszewska
2. Pan Krzysztof Jankowski
3. Pan Stanisław Wieczorek
4. Pan Stanisław Rogalski
Członek komisji reprezentujący Krajową Radę Izb Rolniczych:
1. Pan Mirosław Borowski
Czytaj dalej na następnej stronie...