Agencja Rynku Rolnego do 30 września 2014 r. przyjmowała oferty programów promocyjnych i/lub informacyjnych dotyczących promocji polskiej żywności.
Promocja żywności
Do ARR wpłynęło dziewięć propozycji dotyczących promocji:
-
mięsa drobiowego wysokiej jakości;
-
świeżego, schłodzonego i mrożonego mięsa wołowego oraz wieprzowego
a także przetworów spożywczych wytworzonych na bazie tych produktów;
-
oleju rzepakowego;
-
przetworów ze zbóż;
-
świeżych i przetworzonych owoców i warzyw;
-
mleka i przetworów mlecznych takich jak: masło, sery, mleczka smakowe, mleko w proszku.
Łączny budżet programów wynosi prawie 29 mln Euro.
Propozycje programów złożyły następujące organizacje:
-
Związek „Polskie Mięso”;
-
Konsorcjum w składzie: Unia Producentów i Pracodawców Przemysłu Mięsnego (Lider) oraz Polskie Zrzeszenie Producentów Bydła Mięsnego (Konsorcjant);
-
Polskie Stowarzyszenie Producentów Oleju;
-
Stowarzyszenie Rzeźników i Wędliniarzy Rzeczypospolitej Polskiej;
-
Krajowy Związek Spółdzielni Mleczarskich Związek Rewizyjny;
-
Konsorcjum w składzie: Polska Izba Mleka (Lider) oraz Polska Federacja Hodowców Bydła i Producentów Mleka (Konsorcjant);
-
Krajowa Rada Drobiarstwa - Izba Gospodarcza.
Rynki objęte promocją: Polska, Słowacja, Japonia, Kanada, Chiny, Białoruś, Singapur, Tajwan, Nowa Zelandia, Mongolia, Kazachstan, Algieria, Korea Południowa, Wietnam, Republika Południowej Afryki.
źródło: Gospodarz.pl/ARR, foto:
Gospodarz.pl/AN