Zagraniczny handel mięsem

Od początku 2018 r. obserwowany jest wzrost sprzedaży zagranicznej mięsa i jego przetworów z Polski. Największą dynamikę zwyżki kontyngentu i wartości eksportu odnotowano w odniesieniu do drobiu.

Zagraniczny handel mięsem
W okresie styczeń–lipiec 2018 r. z kraju wysłano 886 tys. ton produktów drobiowych (w ekwiwalencie tuszek), a więc o 14% więcej niż przed rokiem, a przychody otrzymane z wywozu były o 23% wyższe i przekroczyły 1,5 mld EUR. Import drobiu wyniósł 86 tys. ton i był o 3% niższy niż w tym samym czasie 2017 r. Wydatki poniesione na zakup produktów drobiowych wzrosły o 8% do 169 mln EUR.
 
Eksport żywca, mięsa oraz przetworów wołowych i cielęcych z Polski zwiększył się o 3% do 285 tys. ton (w ekwiwalencie tusz), a przychody ze sprzedaży tego asortymentu wyniosły 964 mln EUR i były o 15% większe niż w porównywalnym okresie ub.r. Jednocześnie do kraju sprowadzono 26 tys. ton asortymentu wołowego i cielęcego względem 29 tys. ton rok wcześniej za 92 mln EUR, czyli to o 2% mniej niż przed rokiem.
 
W okresie pierwszych siedmiu miesięcy 2018 r. z kraju wysłano 461 tys. ton żywca, mięsa, przetworów i tłuszczów wieprzowych (w ekwiwalencie tusz), a więc o 2% więcej niż przed rokiem. Całkowite przychody z eksportu wyniosły 922 mln EUR, tj. o 7% mniej niż w tym samym czasie 2017 r. Przywóz ukształtował się w granicy 554 tys. ton i był o 9% wyższy niż w porównywalnym okresie 2017 r. Wydatki poniesione na import tego asortymentu przekroczyły 1 mld EUR i były o 5% mniejsze niż przed rokiem.
 
W okresie siedmiu miesięcy 2018 r. łączne przychody z eksportu produktów drobiowych, wieprzowych i wołowych wyniosły 3,4 mld EUR i były o 11% większe niż przed rokiem.


Tagi:
źródło: