Dnia 17 października 2013 roku Komitet ds. Środowiska PE – ComEnvi opowiedział się za tym, że MEP nie zrewiduje polityki wobec biopaliw, póki państwa członkowskie nie wypracują porozumienia w kwestii ograniczenia stosowania biopaliw I generacji – podaje FAMMU/FAPA.
Aktualnie są one mocno podzielone w tej kwestii, a powinny się porozumieć do grudnia tego roku. W związku z tym najprawdopodobniej nie dojdzie do zmian legislacyjnych przed latem 2014 roku, a zatem jesienią kiedy już będzie po wyborach do Europarlamentu. Oznacza to, że zrewidowane, nowe zasady będą musiały wejść w życie przed 2015 rokiem.
W zeszłym miesiącu PE opowiedział się za ograniczeniem stosowania biopaliw I generacji transporcie do 6%, a rozporządzenie biopaliwowe zakłada 10% udział biopaliw w transporcie do 2020 roku. Obecnie udział biopaliw I generacji w transporcie stanowi 4,5%. Europejskie Biuro ds. Środowiska – EEB skrytykowało opóźnienia podkreślając przedłużający się stan niepewności dla przemysłu biopaliowego oraz złe skutki dla środowiska – zaznacza FAMMU/FAPA na podst.: Agra Facts No 78-13.
źródło: Gospodarz.pl/FAMMU/FAPA na podst.: Agra Facts No 78-13 foto:
Gospodarz.pl