W porównaniu z sytuacją sprzed roku, 38. tygodniem 2018 r., ON jest dziś na polskich stacjach paliw tańszy 7 gr/l (ON premium 9 gr/l), Pb95/98 notuje -15 gr/l, a LPG -37 gr/l.
W porównaniu z ubiegłym tygodniem (notowanie z 11.09.2019) średnie ceny Pb95/98 nie zmieniły się, a olej napędowy i LPG są droższe o 1 gr/l (ON+ bez zmian).
Najtańszy olej napędowy ma woj. śląskie: 4,94 zł/l (+1 gr/l przez ostatnie 7 dni); najdroższy lubuskie: 5,07 zł/l (+1 gr/l). Największe zmiany ceny detalicznej ON, jakie odnotowujemy w tym tygodniu, to dolnośląskie: +5 gr/l, przy średniej 5,02 zł/l.
Łódzkie to najtańsza benzyna: średnia 4,93 zł/l (-1 gr/l), a wielkopolskie najdroższa: 5,01 zł/l (b.z.). Największe zmiany ceny detalicznej Pb95, jakie odnotowujemy w tym tygodniu, to kujawsko-pomorskie: -4 gr/l przy średniej 4,97 zł/l.
Podlaskie to najtańszy autogaz: 1,90 zł/l (+2 przez ostatnie 7 dni), a najdroższy zachodniopomorskie: 2,08 zł/l (-1 gr/l). Największa zmiana ceny detalicznej LPG, jaką odnotowujemy w tym tygodniu, to dolnośląskie: +7 gr/l przy średniej 2,02 zł/l.
W dzisiejszych notowaniach po raz kolejny benzyna jest na stacjach tańsza od oleju napędowego. Notowanie z ubiegłego piątku odzwierciedliło tę sytuację po raz pierwszy od 10 kwietnia 2019 r. Dziś przeciętnie jest to 2 gr/l, acz są stacje gdzie różnica ta sięga już 15 gr/l. Tym samym w detalu znalazły odzwierciedlenie zmiany hurtowe trwające nieprzerwanie już od 10 sierpnia (wcześniej w tym roku ceny mieliśmy z tym do czynienia przez przeważającą część I kwartału). Przypomnijmy, że między październikiem 2018 a kwietniem 2019 różnice te sięgały na stacjach 33 gr/l (marzec 2019). W związku z rosnącym popytem na diesla (m.in. z powodu wdrożenia dyrektywy IMO) tendencja ta będzie się zapewne utrzymywała w dłuższym czasie.