Kategorie
Zobacz również tu
-
Ceny zbóż w kraju (8.12.2024)
2024-12-17
Poznaj produkty
-
Ładowarka kołowa GIANT V5003T
2015-05-06 -
Stord CM37-2025B
2020-02-07 -
Przyczepa rolnicza T-653/2
2012-07-01 -
INSOL 3
2011-04-04 -
Pompy i rozdzielacze hydrauliczne
2014-01-02
Halvetic rozpoczyna kolejny rok globalnej ekspansji – w planach m.in. wejście na rynek włoski i brytyjski
Innowacyjny i stworzony w duchu zasad zrównoważonego rolnictwa środek ochrony roślin Halvetic rozpoczyna trzeci rok ekspansji na światowych rynkach. Opracowany na bazie opatentowanej, przełomowej receptury i produkowany przez CIECH Sarzyna herbicyd dostępny jest już na 13 rynkach, a w 2023 roku pojawi się w kolejnych krajach, m.in. we Włoszech i w Wielkiej Brytanii. Skuteczność Halveticu została potwierdzona w około 500 próbach oraz testach polowych, prowadzonych w kilku strefach klimatycznych i na czterech kontynentach. Odniesiony sukces i dalsza ekspansja rynkowa niosą też za sobą konkretne korzyści w obszarze dbałości o środowisko, przy jednoczesnym utrzymaniu wysokiej wydajności upraw. Stosowanie Halveticu na unijnych rynkach mogłoby bowiem zmniejszyć roczne zużycie substancji aktywnych w herbicydach o nawet 20%.
Technologia BGT to pierwsza tak przełomowa innowacja na światowym rynku formulacji glifosatu od 45 lat, a także bezkompromisowy krok Grupy CIECH w stronę wsparcia rozwoju zrównoważonego rolnictwa oraz minimalizacji wpływu środków ochrony roślin na środowisko. Halvetic jest też produktem zgodnym z założeniami unijnej strategii „Od pola do stołu”. Według szacunków CIECH, jeżeli byłby stosowany na wszystkich rynkach Wspólnoty, to w całym segmencie środków ochrony roślin przyczyniłby się do zmniejszenia użycia substancji aktywnych o 6% (w herbicydach o nawet 20%). Halvetic przybliżyłby więc Unię Europejską do spełnienia założeń wspomnianej strategii, mówiącej m.in. o 50% redukcji stosowania substancji aktywnych używanych w pestycydach.
Halvetic wykazuje wysoką skuteczność w działaniu niezależnie od twardości wody, pH czy opadów deszczu, a jego skuteczność została potwierdzona przez ponad pół tysiąca badań uwzględniających specyfikę różnych warunków atmosferycznych, wykonanych w ramach testów polowych w Europie, Ameryce Północnej i Południowej oraz w Australii i Oceanii.
Zaledwie rok po bardzo udanym debiucie w Polsce (wiosną 2021 roku), Halvetic został zarejestrowany m.in. na Słowacji, w Rumunii, Grecji, Portugalii, Bułgarii, Czechach, a także w Hiszpanii - gdzie za dystrybucję odpowiada należąca do Grupy CIECH firma Proplan. Globalny zasięg tej hiszpańskiej spółki pozwoli w przyszłości na dalszą ekspansję preparatu w północnej Afryce i Ameryce Południowej. W 2023 roku Halvetic będzie dostępny dla rolników również w Wielkiej Brytanii oraz we Włoszech. Dodatkowo, zakres zastosowań Halveticu stale się poszerza: w Grecji i Portugalii Halvetic może być aplikowany także przy uprawach oliwek, cytrusów i winorośli.
– Rok 2022 był dla marki Halvetic przełomowy w kontekście ekspansji globalnej. Entuzjastyczne przyjęcie preparatu na rynku polskim szło w parze z pozytywnymi wynikami przeprowadzonych przez nas kilkuset testów i prób polowych, które wykonywane były w bardzo zróżnicowanych warunkach klimatycznych i hydrologicznych. Zyskana w ten sposób wiarygodność przełożyła się na bardzo dobre przyjęcie Halveticu w kolejnych krajach. Naszym celem na rok 2023 jest powiększanie zasięgu geograficznego tego produktu i promowanie go wśród rolników w kolejnych krajach. W tym roku planujemy debiut m.in. na rynkach włoskim i brytyjskim, a dodatkowo staramy się o rejestrację w Argentynie oraz Urugwaju. W dalszej kolejności chcemy wprowadzić Halvetic w Brazylii, będącej największym krajem świata pod względem powierzchni gruntów ornych i największym na świecie eksporterem netto towarów rolnych - mówi Wojciech Babski, Prezes Zarządu CIECH Sarzyna i szef biznesu AGRO Grupy CIECH.
Spółki CIECH Sarzyna i Proplan tworzą biznes AGRO CIECH, który jest drugim pod względem wielkości obszarem działalności Grupy (po produkcji sody i soli). Od kilku lat biznes AGRO Grupy CIECH dynamicznie się rozwija, zwiększając swoje przychody, udział na polskim rynku (obecnie wynosi on 7%), a także udział eksportu w swojej całkowitej sprzedaży. W ramach strategii Grupy na lata 2022-2024, w biznesie AGRO planuje się m.in. wprowadzanie kolejnych innowacyjnych produktów i oferowanie nowoczesnych usług dla rolników, opracowanych we współpracy z partnerami zewnętrznymi. Grupa CIECH jest obecna ze swoją ofertą środków ochrony roślin w ok. 50 krajach na całym świecie.