Kategorie
Zobacz również tu
-
2024-11-22
-
Eksport towarów rolno-spożywczych z Polski
2024-11-22 -
Wyniki kontroli jakości przekąsek słonych
2024-11-22 -
Ceny serów w Polsce (10.11.2024)
2024-11-22
Poznaj produkty
-
Przyczepa budowlana typ PBN 20
2014-10-16 -
Podłoga wychwytująca pod 2 beczki
2016-05-05 -
Przyczepa T009/1 11t
2016-02-03 -
Agregat MULTICAT
2020-03-12
Drugi dzień polskiej wyzity w USA
W trakcie drugiego dnia wizyty w USA minister Marek Sawicki kontynuował spotkania poświęcone dostępowi polskich produktów rolno-spożywczych do rynku USA oraz możliwościom rozwoju współpracy handlowej i naukowej.
Podczas spotkania z Główną Negocjatorką ds. Rolnych Urzędu ds. Handlu USTR Darci Vetter, omawiano możliwości rozwoju handlu rolnego w kontekście bieżącej sytuacji politycznej, poziomu światowych cen produktów rolnych, wyzwań w zakresie światowego bezpieczeństwa żywnościowego oraz negocjacji TTIP.
Minister M. Sawicki wspominał również o pracach, jakie strona polska podjęła, aby uzyskać dostęp dla polskich produktów rolno-spożywczych do rynku USA, zachęcając aby równolegle do toczących się między KE a USA negocjacji TTIP rozwiązywać sprawy techniczne związane z dostępem do rynku w ramach uzgodnień bilateralnych. Te kwestie były omawiane szczegółowo podczas technicznego spotkania z Administratorem Służby ds. Inspekcji Zdrowia Roślin i Zwierząt APHIS Kevinem Shea. Strona USA zapewniła, że w priorytetowy sposób traktuje wspólny wniosek Polski i 7 państw członkowskich UE o uzyskanie dostępu dla jabłek i gruszek do rynku amerykańskiego.
Podczas spotkań z Przewodniczącymi Komisji ds. Rolnictwa Izby Reprezentantów – Michaelem Conwayem i Senatu – Patem Robertsem minister Marek Sawicki zwrócił się z prośbą o wsparcie polskich starań związanych z dostępem polskich produktów do rynku USA. Rozmówcy zapewnili, że rozumieją sytuację polskiego rolnictwa związaną z zamknięciem rynku rosyjskiego.
Szef polskiego resortu rolnictwa kontynuował również rozmowy z przedstawicielami biznesu, tj. z Północno-Amerykańskim Instytutem Mięsa, podkreślając, że otwarcie rynku USA dla polskich produktów pochodzenia zwierzęcego stworzy amerykańskim konsumentom nowe możliwości wyboru produktów wysokiej jakości. Strona amerykańska zachęcała polski biznes do współpracy z amerykańskimi stowarzyszeniami branżowymi.