Kategorie
Zobacz również tu
-
2024-12-23
-
Globalne zbiory zbóż
2024-12-23 -
Ceny zbóż na giełdach towarowych (8.12.2024)
2024-12-23 -
Unijna produkcja trzody chlewnej
2024-12-23
Poznaj produkty
-
Sorbent torfowy CB 18
2016-05-05 -
Opryskiwacz RAM
2020-08-05 -
Tarcze do korekcji racic WG2066
2014-08-04 -
Ładowarka kołowa GIANT V5003T X-TRA
2015-04-22 -
Pompa Viscomat 90
2013-12-13 -
Ładowarka magazynowa ML 1370 Farmer
2020-10-07
Drugi dzień polskiej wyzity w USA
W trakcie drugiego dnia wizyty w USA minister Marek Sawicki kontynuował spotkania poświęcone dostępowi polskich produktów rolno-spożywczych do rynku USA oraz możliwościom rozwoju współpracy handlowej i naukowej.
Podczas spotkania z Główną Negocjatorką ds. Rolnych Urzędu ds. Handlu USTR Darci Vetter, omawiano możliwości rozwoju handlu rolnego w kontekście bieżącej sytuacji politycznej, poziomu światowych cen produktów rolnych, wyzwań w zakresie światowego bezpieczeństwa żywnościowego oraz negocjacji TTIP.
Minister M. Sawicki wspominał również o pracach, jakie strona polska podjęła, aby uzyskać dostęp dla polskich produktów rolno-spożywczych do rynku USA, zachęcając aby równolegle do toczących się między KE a USA negocjacji TTIP rozwiązywać sprawy techniczne związane z dostępem do rynku w ramach uzgodnień bilateralnych. Te kwestie były omawiane szczegółowo podczas technicznego spotkania z Administratorem Służby ds. Inspekcji Zdrowia Roślin i Zwierząt APHIS Kevinem Shea. Strona USA zapewniła, że w priorytetowy sposób traktuje wspólny wniosek Polski i 7 państw członkowskich UE o uzyskanie dostępu dla jabłek i gruszek do rynku amerykańskiego.
Podczas spotkań z Przewodniczącymi Komisji ds. Rolnictwa Izby Reprezentantów – Michaelem Conwayem i Senatu – Patem Robertsem minister Marek Sawicki zwrócił się z prośbą o wsparcie polskich starań związanych z dostępem polskich produktów do rynku USA. Rozmówcy zapewnili, że rozumieją sytuację polskiego rolnictwa związaną z zamknięciem rynku rosyjskiego.
Szef polskiego resortu rolnictwa kontynuował również rozmowy z przedstawicielami biznesu, tj. z Północno-Amerykańskim Instytutem Mięsa, podkreślając, że otwarcie rynku USA dla polskich produktów pochodzenia zwierzęcego stworzy amerykańskim konsumentom nowe możliwości wyboru produktów wysokiej jakości. Strona amerykańska zachęcała polski biznes do współpracy z amerykańskimi stowarzyszeniami branżowymi.