| Autor: redakcja1

Ładowarki CLAAS SCORPION. Jeszcze więcej mocy i komfortu

W roku 2013 firma CLAAS zaprezentowała całkiem nowe modele ładowarek teleskopowych ze zwiększoną siłą załadunku, mocniejszą hydrauliką oraz lepszą wydajnością i komfortem. Obecna seria ładowarek SCORPION składa się z ośmiu modeli, o wysokości podnoszenia od 6,15 do 8,75 m i udźwigu od 3,0 do 5,5 t. Cała gama została wyposażona w silniki spełniające normę emisji spalin Stage IV wraz ze zwiększoną mocą i nowymi komfortowymi rozwiązaniami.

Ładowarki CLAAS SCORPION. Jeszcze więcej mocy i komfortu

Ładowarki CLAAS SCORPION

Ładowarka teleskopowa jest często jedną z najważniejszych maszyn do transportu materiałów. Zarówno w wymagających aplikacjach przy biogazowni, pracach usługowych, jak również w typowych zadaniach podczas obsługi zwierząt i transportu słomy. Ładowarka SCORPION, firmy CLAAS pokrywa swym zakresem to szerokie, specyficzne spectrum oczekiwań w zakresie prac rolniczych. Zadania te charakteryzują się częstą zmianą warunków jazdy i pracy. Odpowiednio do nich dopasowuje się wspólnie silnik wraz z przekładnią, które są kluczowymi elementami ładowarki teleskopowej.

Idea napędu

Nowa ładowarka SCORPION jest zasilana silnikiem Deutz nowej generacji z normą emisji spalin Stage IV (Tier 4), oferującym więcej mocy i zwiększony moment napędowy wraz niskim zużyciem paliwa. Dwa największa modele 9055 i 7055 wyposażone są w czterocylindrowe silniki 4.1-l. generujące 115 kW/156 KM, pozostałe modele zaś czterocylindrowe silniki 3.6-l z 100 kW/136 KM (przy 2400 obr/min wg ECE R 120). Nowe standardy emisji zostały osiągnięte dzięki zastosowaniu DOC (diesel oxidation catalytic converter) i SCR (selective catalytic reduction).

SMART ROADING

CLAAS oferuje automatyczną redukcję obrotów silnika o około 15% dzięki SMART ROADING. Ważnym elementem układu napędowego ładowarki SCORPION jest inteligentna przekładnia hydrostatyczna VARIPOWER, która ciągle i automatycznie dopasowuje prędkość obrotową silnika oraz przełożenie do zmieniających się warunków. SMART ROADING zapewnia, że silnik pracuje z optymalnymi parametrami. Dzięki czemu obniża się znacząco zużycie paliwa oraz hałas, bez uszczerbku na wydajności pracy, zarówno podczas prac przeładunkowych jak i transportu na drodze z pełną prędkością 40 km/h.


Kabina – ulepszona w detalach
 

Takie szczegóły jak ustawialne stopnie wejściowe oraz dodatkowa rączka na słupku B znacząco ułatwiają wchodzenie i wychodzenie z pojazdu. Warto zwrócić uwagę, że jest to bardzo częsta czynność, mając na uwadze różnorodność zadań, które stawia się przed ładowarką teleskopową. Kolejną nową cechą w modelach 9055 do 7044 jest kratka ochronna FOPS, umiejscowiona na zewnątrz. Dzięki temu zwiększona jest się widoczność, zwłaszcza podczas prac w pełni podniesionym wysięgnikiem.


Instrumenty pokładowe mają różne kolory, dopasowane do kodowania elementów sterujących, dzięki czemu operator z łatwością może odczytać interesujące go wskazania.

Czytaj dalej na następnej stronie...



Tagi:
źródło: