Aktualnie Kanada zezwala na import produktów mięsnych wieprzowych poddanych obróbce termicznej bez dodatkowych restrykcji związanych z ASF.
W przypadku mięsa wieprzowego i produktów niepoddanych obróbce cieplnej dopuszczony jest import z zakładów położonych w strefie wolnej od ASF lub strefie ochronnej (określona w części I załącznika do Decyzji wykonawczej KE 2014/709/UE), pod warunkiem że mięso wysyłane do Kanady jest pozyskiwane ze świń pochodzących ze strefy wolnej. Dodatkowo CFIA nie zezwala na ubój, przetwarzanie lub obsługę świń pochodzących ze strefy zagrożenia (określona w części III załącznika do Decyzji wykonawczej KE 2014/709/UE) w zakładach zatwierdzonych na Kanadę.
Najnowsze wymagania kanadyjskie zostały złagodzone w stosunku do pierwotnie proponowanych. Pismem z dnia 5 listopada 2018 r. CFIA zażądała, aby z eksportu wyłączone były zakłady, które ubijają i/lub przetwarzają świnie pochodzące ze strefy objętej ograniczeniami (określona w części II załącznika do Decyzji wykonawczej KE 2014/709/UE) i ze strefy zagrożenia (określona w części III załącznika do Decyzji wykonawczej KE 2014/709/UE), nawet jeżeli mięso z tych świń nie jest wysyłane do Kanady. W wyniku intensywnych działań Głównego Lekarza Weterynarii, w tym organizacji wideokonferencji ze stroną kanadyjską, zaangażowania Komisji Europejskiej, aktualne ograniczenia są możliwe do poświadczania.
Z uwagi na fakt, iż CFIA wymaga poświadczania spełniania dodatkowych warunków przez przesyłki mięsa wieprzowego z Polski, Główny Inspektorat Weterynarii uzgodni w najbliższym czasie treść załącznika do świadectwa TRACES, zawierającego gwarancje dla strony kanadyjskiej.