| Autor: redakcja1

Trwa kampania informacyjna „Nowa Jakość w drobiarstwie”

Polscy producenci mięsa drobiowego podnoszą standardy produkcji i wdrażają system kontroli jakości QAFP. Od początku września w Polsce i w Niemczech prowadzą kampanię informacyjną. Jej celem jest dotarcie z informacją o systemie QAFP do konsumentów, producentów i dystrybutorów mięsa drobiowego.

Trwa kampania informacyjna „Nowa Jakość w drobiarstwie”
Polska jest potentatem w produkcji i eksporcie mięsa drobiowego, a największymi odbiorcami drobiu są kraje Unii Europejskiej. Producenci zrzeszeni w Krajowej Radzie Drobiarstwa postanowili pokazać, że wysoka jakość mięsa drobiowego nie jest tylko marketingowym hasłem. Wdrażają dodatkowy system kontroli QAFP. Prace nad zaadaptowaniem systemu do branży drobiarskiej rozpoczęły się w 2010 roku. Program recenzowali naukowcy z Uniwersytetu Warmińsko - Mazurskiego w Olsztynie i Instytutu Zootechniki Państwowego Instytutu Badawczego – Zakładu Doświadczalnego w Kołudzie Wielkiej. Dodatkowo, projekt zweryfikowali specjaliści do spraw jakości z zakładów zrzeszonych w Krajowej Radzie Drobiarstwa. Ostatecznie zaś trafił do rąk ekspertów z Ministerstwa Rolnictwa i Rozwoju Wsi.

Dzięki ich pracy w styczniu 2011 decyzją Ministra Rolnictwa ustanowiono pierwszy drobiarski system jakości w Polsce. Obejmuje on wszystkie etapy produkcji mięsa drobiowego – od paszy po produkt na sklepowej półce. Zakłady, które chcą go wdrożyć przejdą szczegółową kontrolę niezależnych audytorów. Jeśli potwierdzą oni zachowanie wysokich standardów zakład otrzyma certyfikat potwierdzający spełnienie wymaganych kryteriów. Dzięki temu wyroby produkowane w takim zakładzie będą mogły być oznaczone znakiem jakości QAFP. Oznaczenia takie będą mogły być zastosowane do produktów pakowanych bezpośrednio u producenta.

Obecnie trwają działania, które mają pomóc nagłośnić intencje twórców systemu. Kampania „Nowa Jakość w drobiarstwie” ma na celu dotarcie z informacją o Systemie Gwarantowanej Jakości Żywności QAFP do konsumentów, producentów i dystrybutorów mięsa drobiowego. Organizatorami kampanii są: Krajowa Rada Drobiarstwa – Izba Gospodarcza wraz z Agencją Rynku Rolnego i Komisją Europejską. Aktualnie emitowane są spoty w największych polskich stacjach telewizyjnych. Rozpoczyna się również druga tura emisji spotów w 63 kinach sieci Helion, Cinema City, Kinoplex oraz IMAX w całej Polsce. W ciągu trzech lat trwania kampanii będą prowadzone wszechstronne działania informacyjne i edukacyjne w Polsce i w Niemczech.

Obejmą one telewizję, prasę, internet, kina. Będą one wsparte działaniami media relations i idea placement. Organizatorzy zaplanowali również seminaria dla hodowców i producentów na terenie Niemiec oraz study tours do polskich zakładów dla niemieckich importerów i dziennikarzy.

Za działania w ramach kampanii odpowiadają: Partner of Promotion, Tailor&Baker oraz dom mediowy Maxus. Budżet kampanii to ok. 4 milionów EURO. Połowa tej kwoty pochodzi z dofinansowania UE.


Tagi:
źródło: