Tak wysoka dynamika związana jest ze znacznym wzrostem zamówień z rynku UE, przy czym rośnie rola Belgii i Rumunii skąd w omawianym okresie odnotowano dwukrotnie większe zamówienia. Poza tym można zauważyć utrzymanie się sporego zainteresowania polskim drobiem u czołowych partnerów handlowych, tj. Niemiec, Republiki Czeskiej, Francji i Wielkiej Brytanii.
Eksport drobiu z Polski
Wywóz nieprzetworzonego mięsa drobiowego na te rynku zwiększył się w analizowanym czasie o 16%. W efekcie eksport nieprzetworzonego mięsa drobiowego wzrósł o 36,6 tys. t, co daje 19% zwyżkę sprzedaży na rynku UE w okresie pierwszych pięciu miesięcy 2014 r.
Niemniej jednak, interesujący dla polskich producentów i eksporterów drobiu pozostaje także rynek pozaunijny. Sprzedaż w tym kierunku zwiększyła się w analizowanym czasie o 12% do poziomu 50,3 tys. t, przy czym kluczowym rynkiem zbytu, który napędza sprzedaż jest Benin. W omawianym okresie kraj ten sprowadził 65% - 5 tys. t więcej nieprzetworzonego mięsa drobiowego niż rok wcześniej.
Poza tym Polska systematycznie umacnia swoją pozycję na rynkach pozaunijnych, gdyż krajowi producenci drobiu zajmują aktualnie, po Francji i Holandii, trzecią pozycję wśród głównych eksporterów na rynki trzecie, z 12% udziałem w unijnych dostawach. Przy czym polskiej pozycji zagraża aktualnie dynamiczny rozwój wysyłki Wielkiej Brytanii, która w tym czasie wywiozła o 26% więcej mięsa drobiowego niż przed rokiem, co umożliwiło jej zajęcie czwartej pozycji pośród głównych eksporterów unijnych.