Ogólnie w okresie jedenastu miesięcy 2013 r., mięsa drobiowego wytworzono o 12% więcej w odniesieniu do analogicznego okresu 2012 r.
Z danych zebranych przez Dybowskiego wynika, że październiku 2013 r. eksport mięsa drobiowego był o 0,5% wyższy niż w roku poprzednim, a w całym okresie dziesięciu miesięcy wysłano za granicę o 9,5% więcej tego mięsa niż w analogicznym czasie 2012 r. Sprzedaż zagraniczna stanowiła niemal 31% przemysłowej produkcji drobiu, podczas gdy w 2012 r. było to 32%. W tym samym okresie, import mięsa drobiowego zwiększył się o ok. 6%.
Niemniej jednak, w pierwszym kwartale 2013 r. konsumpcja mięsa drobiowego na jedną osobę w gospodarstwach domowych wzrosła o 2% w odniesieniu do roku wcześniejszego, a spożycie wędlin drobiowych zmalało o 4,8%. W drugim kwartale konsumpcja mięsa drobiowego była o 2,7% niższa niż przed rokiem. Spożycie wędlin obniżyło się o 5%. Był to skutek wzrostowej tendencji cen drobiu, który będąc najtańszym rodzajem mięsa, stosunkowo podrożał wobec wieprzowiny i wołowiny.
W Rynku Rolnym podano także, że relacje cen polskiego i unijnego drobiu na jednolitym rynku europejskim poprawiły się w porównaniu do poprzedniego roku. Przeciętne ceny sprzedaży mięsa kurcząt w Unii Europejskiej w październiku 2013 roku o 49,5% przewyższały polskie ceny wyrażone w euro.
Średnia cena unijna była mniejsza o 2,4% niż przed rokiem, a cena polska o 6,5%. W tym czasie, w ujęciu rocznym ceny sprzedaży mięsa kurcząt w Niemczech zwiększyły się o blisko 6%, a we Francji o 1,4%. Na Węgrzech, w Holandii, Hiszpanii i w Czechach ceny sprzedaży tego gatunku mięsa uległy obniżeniu o 2-6%.